Tja, hade en kvinna målat bilden hade det förhoppningsvis funnit en statement eller en tanke med det.
Hoppas vad du vill, min egen sambo har gjort åtskilliga kvinnor som är enormt mycket mer objektivviserade än denna kvinna. Hennes enda anledning är att hon tycker det är vackert, det är konst för henne. Skilj på konst och PK! Konst har rätten att vara precis hur provocerande som helst, det är enligt mig halva poängen med konst.
Denna kvinnan är för övrigt så långt ifrån objektivviserad en kvinna kan bli, hon är knappast försvarslös, men hon råkar visa tuttarna. Vänd på steken och fundera på hur du hade tänkt om hon istället hade varit HELT naken? Hade det varit lika illa? För det är väl mest sorgligt om man inte kan låta en kvinna vara i sitt mest naturliga tillstånd utan att det ansågs kränka kvinnan på något sätt. Den enda som verkar objektivvisera denna kvinnan är solvebring, det säger väl egentligen mer om dig än om illustratören.
Nakna kvinnor är vackra och estetiska, det tycker så väl män som kvinnor. Vi tycker även om att titta på sådant vi finner sexuellt tilltalande, en del av vår natur, inget konstigt.
Vi ska sluta göra kvinnan till offer, på alla sätt tänkbara, det håller jag helt och hållet med om. Men denna kvinnan är inget offer, faktum är att inget ritad kvinna är ett offer! Det är en bild!
Det är precis lika vansinnigt som att hävda att manga är barnporr! Sluta våldta konsten, låt den vara konst!
Jag har valt att kalla både sl och spelare för "han" i kontinuum. Något jag redan vet att jag kommer få skit för. Men jag vet att de flesta sl och spelare kommer vara män, kanske till och med alla 7 eller så som kommer äga ett ex, men inget kan slinka förbi här innan genussnacket är igång.
EDIT: Får ju inte glömma kommentera bilden... Skitsnygg! Det märks att det är skicklighet bakom den bilden. Det enda jag reagerar lite på är det närmsta bröstet som är mycket större än det bortre, det sitter även lite för högt, som om ett undermuskel-implantat har hamnat lite för högt.
Benet är även lite för tunt strax under knät, ser inte helt naturligt ut.
Lite fler detaljer ska på gissar jag?
I övrigt är jag grymt imponerad!