Milrik
Veteran
Till att börja med så var det där de tidigaste tillkrångligheterna i rollpersonsgenereringen dök upp. Sen var det en sak som dök upp där som inte var någon höjdare direkt, hjältepoängen. De inbjöd till koboldism nåt så in i ... Hälsingland!
Milrik av Remos
E faktiskt benägen att hålla med dig Krille när det gäller det om hjältepoängen. Att de flesta hjälteförmågor dessutom endast var för krigare eller dyl. gjorde inte saken bättre.
När det gäller inköp av färdigheter är jag också benägen att hålla med dig, det är förvirrande svårt och förklara detta för nya spelare.
Personligen anser jag att allt gick galet efter man släppte Gigant, det var i och med Gigant det blev mer eller mindre 'lagligt' att göra nya regeltillägg o.s.v. utan tanke på konsekvenserna. Man släppte in 'skuma' magigrenar, samt utökade antalet element (vilket blev snudd på patetiskt i Magi boxen).
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtan
Milrik av Remos
E faktiskt benägen att hålla med dig Krille när det gäller det om hjältepoängen. Att de flesta hjälteförmågor dessutom endast var för krigare eller dyl. gjorde inte saken bättre.
När det gäller inköp av färdigheter är jag också benägen att hålla med dig, det är förvirrande svårt och förklara detta för nya spelare.
Personligen anser jag att allt gick galet efter man släppte Gigant, det var i och med Gigant det blev mer eller mindre 'lagligt' att göra nya regeltillägg o.s.v. utan tanke på konsekvenserna. Man släppte in 'skuma' magigrenar, samt utökade antalet element (vilket blev snudd på patetiskt i Magi boxen).
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtan