Nekromanti Nya fokus

God45

#PrayersForBahakan
När jag är klar med alignment fokus är det dags att välja nästa ämne att fokusera på. Jag har ett par idéer men jag vill gärna ha era förslag. Så har ni en bra idé på en fokus serie eller tycker en av mina idéer låter intressant att läsa om så vill jag gärna veta det :gremsmile:

Magi: Där jag går igenom olika typer av magi från demonolgi till elementalism.

Fantasy världar: Där jag går igenom olika fantasy världar.

Mage: the ascension: Ni har redan sett min analys av Celestial chorus, den här serien kommer täcka resten av traditionerna.

Hunter: the vigil: Jag går igenom de olika jägarorganisationerna på samma sätt som jag gick igenom klanerna från vampire.

Superhjälte ursprung: Där jag går igenom olika superhjälte ursprung såsom naturliga mutationer, magi och utomjordiska ursprung.

Sci-fi klasser: Som fantasy klassfokus fast med sci-fi.

God45

#PrayersForBahakan
Tomatalven said:
Ond bråd död said:
Rollspelshistoria. Dvs period för period och vilka spel som kom då.
Det här vore ju också läsvärt!
Ni försöker mörda mig med research, eller hur? :gremtongue:

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
God45 said:
Tomatalven said:
Ond bråd död said:
Rollspelshistoria. Dvs period för period och vilka spel som kom då.
Det här vore ju också läsvärt!
Ni försöker mörda mig med research, eller hur? :gremtongue:
Gärna med deras kopplingar till den samtida litteraturen och det politiska läger i de länder spelen producerades och blev populära i.

( :gremwink: )

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Några exempel på fokus:
Megakorporationerna i Mutant Chronicles.
Änglakörer.
Mer eller mindre omöjliga scifi-teknologier (t.ex. hyperrymden, cyborger, psikrafter).
De 36 dramatiska situationerna.

Sodivra

Champion
Trådkapning:

Jag skrev just klart The Hardholder till min serie av playbookfokus till Apocalypse World. Jag prövade att skriva på engelska, för jag ville dela med mig till användarna på Barf Forth Apocalyptica-forumet också.

Vad säger ni, spelar det någon roll om startinläggen är på svenska eller engelska?

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Det har ju hänt ofta att folk gjort startinlägget på engelska för att de inprincp saxat in en artikel någonstans ifrån. Posta på engelska du, trådkaparn =)