Nekromanti Nya fokus

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Necross said:
Ingen vidare idé. Lämna roast till proffsen.
Eksem said:
För att folk inte ska bli sårade. Även de som anmäler sig som frivilliga att bli roastade kan underskatta situationen. Det är väldigt svårt att balansera rätt med en roast, och jag är inte direkt imponerad av den generella förmåga att balansera skämtsamhet med påhopp, well, online ö.h.t.
Agreed. Internet är överhuvudtaget en väldigt dum plats genomföra något sådant på.

Eksem

Champion
Att lista folks styrkor och framförallt svagheter och kanske ännu mer framförallt när de är önskvärda på ett underhållande vis låter väldigt riskabelt.

G

Guest

Guest
Eksem said:
Att lista folks styrkor och framförallt svagheter och kanske ännu mer framförallt när de är önskvärda på ett underhållande vis låter väldigt riskabelt.
Verkligen.

Skulle väl gå an om personen som roastas ger tillåtelse och får granska texten innan publicering.

RasmusL

Champion
Robert Jonsson said:
Necross said:
Ingen vidare idé. Lämna roast till proffsen.
Eksem said:
För att folk inte ska bli sårade. Även de som anmäler sig som frivilliga att bli roastade kan underskatta situationen. Det är väldigt svårt att balansera rätt med en roast, och jag är inte direkt imponerad av den generella förmåga att balansera skämtsamhet med påhopp, well, online ö.h.t.
Agreed. Internet är överhuvudtaget en väldigt dum plats genomföra något sådant på.
Jag skulle å andra sidan vilja påstå att det är en utmärkt plats att få ett någorlunda ärligt och ansiktslöst omdöme.

Att å andras, frivilliga och kända, vägnar gå in och döma ut en idé för att dessa, fortfarande frivilliga och kända, skulle bli ledsna i ögat känns IMO sådär.

En varning kan jag däremot absolut tycka är rimlig om ni är av den uppfattningen.

Eksem

Champion
Ja jag har ju inte direkt någon makt att förbjuda någon från att göra något eller för den delen någon önskan att besitta någon sådan makt, så att ge en varning och en motivering till varningen är exakt och allt jag är ute efter.

Att döma ut idén är jag nog inte redo att göra förrän den testats, men det är ju en sådan fri och härlig dude jag är.

RasmusL

Champion
Eksem said:
Ja jag har ju inte direkt någon makt att förbjuda någon från att göra något eller för den delen någon önskan att besitta någon sådan makt, så att ge en varning och en motivering till varningen är exakt och allt jag är ute efter.

Att döma ut idén är jag nog inte redo att göra förrän den testats, men det är ju en sådan fri och härlig dude jag är.
Cool :gremsmile:

We shall see what comes of it...

Konrad Konvalj

Myrmidon
Om ni inte får tillräckligt många att roasta kan alla som vill köra en roast på Konrad Konvalj. Han tror inte på internet och tar ingen skada så det är bara att köra på.

RasmusL

Champion
Arvidos MC said:
God45 said:
Kanske om alla som vill skriva en anmäler sig och sedan lottar vi så att alla skriver om någon annan....
Fett på!
Jag föreslår att vi har ett forumitfokus i taget och låter det gå i en cirkel men "baklänges" så att den som blir recenserad först får vara den som recenserar sist och den som recenserar först är den som blir recenserad näst först. Logiskt va? :gremwink:

Mundo

Myrmidon
Det där med roasting och fokus på forumiter känns inte som någon jättelysande idé. Fortsätt istället med fler världsfokusar, magi-teorier, raser eller whatever.

Vissa saker är roligare att prata om än att genomföra.

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Man kan ha nåt slags färdigt frågeformulär att utgå ifrån i sin "roast" som är samma för alla.

Alla får ge förslag på frågor, och man kan styra hur pass elakt det kan tänkas bli med hjälp av vilka frågor man väljer.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Det blir väl inte helt olikt den där kärlek till medforumiter-tråden vi hade för ett halvår sedan.

I en bra roast så gillar ju den som genomför den innerst inne objektet, annars blir det bara häcklande.

RasmusL

Champion
Arvidos MC said:
Granny Smith said:
+1

Jag är med.

WRNU-roast?
Jag tänkte mig inte en roast direkt. Om jag får börja och sätta tonen så lovar jag att det kommer bli bra. :gremsmile:
+1

Paranoian kring detta känns gravt överdriven, jag tror att det blir mer ros än ris. Show us the way!

Vimes

Sillkung
RasmusL said:
Arvidos MC said:
Granny Smith said:
+1

Jag är med.

WRNU-roast?
Jag tänkte mig inte en roast direkt. Om jag får börja och sätta tonen så lovar jag att det kommer bli bra. :gremsmile:
+1

Paranoian kring detta känns gravt överdriven, jag tror att det blir mer ros än ris. Show us the way!
Medhåll. Jag tror inte att risken är större att någon lackar ur i en "roast"-tråd än i vilken annan internetdiskussion som helst (typ om genus, namnbyten eller bacon). Det är en kul grej, och om vi ska undvika alla trådar som kanske kan leda till bråk så får vi nog sluta diskutera på internet helt och hållet.

Styr upp, Arvidos!

Sodivra

Champion
Granny Smith said:
Styr upp, Arvidos!
Så, vi har Recca, Vimes, RasmusL och mig som intressenter. Vad vi gör nu är att kolla om någon mer vill vara med. Sedan kommer God45 dra namnet på en av er andra ur en hatt, och jag skriver en Klassfokus baserat på personen, som en parodi på God45:s klassfokus.

Sedan får denna person göra detsamma med någon annan som slumpas av God45. Får man namnet på den som skrev om en så får man dra något nytt. Vill man ta ett annat upplägg än "klassfokus" så kan vi lämna öppet för det.

Det kommer inte vara en roast. Jag har aldrig fattat eller varit road av roast. Min ambition är att skriva något som personen tycker är kul, så det är en stor fördel att jag känner er samtliga och har känsla för er och er humor, och att ni känner mig. (Dock så tror jag att just Vimes och RasmusL humor är ganska rå :gremsmile: )

God45

#PrayersForBahakan
Jag har tvättat mina händer från ansvaret för det här så någon annan får ta över hatt relaterade uppgifter. Men lycka till :gremsmile:

Vimes

Sillkung
Arvidos MC said:
Så, vi har Recca, Vimes, RasmusL och mig som intressenter. Vad vi gör nu är att kolla om någon mer vill vara med. Sedan kommer God45 dra namnet på en av er andra ur en hatt, och jag skriver en Klassfokus baserat på personen, som en parodi på God45:s klassfokus.

Sedan får denna person göra detsamma med någon annan som slumpas av God45. Får man namnet på den som skrev om en så får man dra något nytt.
Topp!

Mtb

Veteran
Eksem said:
Inte för att jag tror att någon här bryr sig om vad jag anser om saker och ting men eftersom jag är en jobbig pajsare som uttrycker min åsikt oavsett om den är välkommen eller inte så säger jag: +1.

En tråd med roasting-tema/lista över debattörers styrkor & svagheter är som gjord för att spåra ur. Att någon kommer bli sårad är lika säkert som amen i kyrkan.

anth

Vetefan
Arvidos MC said:
Forumitfokus! En serie artiklar om olika användare på rollspel.nu, vad deras styrkor och svagheter är och när man vill ha med dem i en diskussion.
Hade jag kommit med den här idén hade folk trott att jag trollade...

RasmusL

Champion
anth said:
Arvidos MC said:
Forumitfokus! En serie artiklar om olika användare på rollspel.nu, vad deras styrkor och svagheter är och när man vill ha med dem i en diskussion.
Hade jag kommit med den här idén hade folk trott att jag trollade...
Har du en hatt (eller annan slumpare) som du kan trolla fram ett namn ur?