Nekromanti Nya funktioner på forumet.

Sereg_UBBT

Swashbuckler
vrålboxen..

om man klickar på länken till vrålboxen så att den kommer upp i en egen ruta så vore det bra om rutan är lite bredare (kanske 360 pixlar istället för 200 som det är nu). En auto-refresh skulle också sitta fint.

Skuggvarg

Hero
The road to perfection.

Forumet fortsätter förbättras. Perfekt kan det aldrig bli, då olika människor har olika tycke och smak men helt klart är att det sker fler förbättringar än försämringar, och tur är väl det.
Jag har begrundat listan över förändringarna och tror att det mesta är till det bättre, men jag använder inte så många kringfunktioner, så jag varken kan eller vill försöka bedöma allt. Jag nöjer mig med att säga att Gardener gör ett förbaskat bra jobb.
Men en vill jag fortfarande ändra på:
När man går in på en tråd och vill lägga den som sin favorit och snabbt scrollar ner och trycker på favorit, är chansen stor att man istället råkar ge tråden betyg 1 (tro mig, jag har faktiskt lyckats ge ett jättebra inlägg betyg 1 av misstag, när jag skulle lägga till den som favorit...då kände jag mig extremt ångerfull).
Kanske en stor knapp skulle vara bra att ha om man vill lägga till tråden som favorit, eller flytta om lite vad gäller "favoritlänken" och "betygsknappen".
Jag vet inte?

/Skuggvarg

walium

Ganska töntig, faktiskt
Jag gillar små överaskningar

Jättekul förändringar ni gjort. Först trodde jag att det var något skumt med min dator eftersom jag surfade in med en Mac. :gremsmile:
Men jag måste sälla mig till de som tycker att stapeln är ful. Ersätt den med något annat istället.

Troberg

Sinister eater
Re: vrålboxen..

En annan behändig grej hade varit om en admin kunde spawna en vrålbox specifik för en viss tråd.

På så sätt skulle en admin kunna säga till när en diskussion gått över i att lobba samma argument fram och tillbaka att den ska föras i den trådspecifika vrålboxen tills man enats. Då skulle man slippa trådar som växer med 50 inlägg på en timme...

P|uT0NiUm

Swashbuckler
You is king! :) [edited]

Jättebra! :gremlaugh: You is king liksom (jag hade då röstat på dig)! :gremsmile:

Den uppdaterade sökfunktionen är jääääääääääääääääääävligt (ursäkta min franska) användbar, men den absolut bästa förändringen är ändå att ni har tagit bort betygsystemet! Verkligen underbart! Skitbra, helt enkelt! :gremlaugh:

Någon som vill meddela Arcana om det? :gremcrazy:

[EDITED]

Men som Skuggvarg säger, det är lätt att råka sätt "fel" betyg på en tråd. Jag tänkte just ge denna tråd en femma men det råkade bli en etta :gremfrown:. Fan å...

Balderk

Swashbuckler
Re: När kommer gästböckerna och krypinnen?

Storuggla, har ingen julavatar

vad är det för stil! Skaffa en genast! Annars kommer Chin... nej jag ska inte säja det ordet, tråden kommer väl att explodera i ett OT kaos då...

/Herr Balderk... funderade ett tag på att ge ett C-djur till sin lillasyster :gremwink:

Kornella

Warrior
Jag gillade de flesta uppdateringar väldigt mycket. Speciellt vrålboxen var ett mysigt inslag. Fast namnet vrålbox var inget vidare, kanske "fängelsehåla" har bättre rollspelsanknytning. :gremwink:

Nella - känner sig som en mallgroda idag :gremwink:

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Du är inte röd längre? [bad joke inside + OT]

[Almost No Text]

Alltså har du gått från vänsterpartist till moderat (du är ju blå nu)! Ett steg i rätt riktning! :gremsmile:

*förlåt, jag tyckte att det var så hemskt lustigt så jag kunde inte hålla mig...*

Kornella

Warrior
Några förslag

För övrigt tycker jag det borde finnas mycket mer plats på "profilerna", som det är nu kan man knappt skriva något alls. Det finns mer att säga om sig själv än som får plats nu.

Nella - Mallgroda

Kornella

Warrior
Re: Du är inte röd längre? [bad joke inside + OT]

Jag ville inte vara administrator längre för jag inte ville riskera att någon skulle få för sig att jag pratar å redaktionens vägnar. Därför ansåg jag det vara bättre att inte ha kvar adminstratorstatusen. Dessutom så får jag större frihet att bli busigare också :gremwink:.

Fast röd skulle jag viljat fortsätta vara för nu har jag så himla svårt att hitta mina egna inlägg. Fast jag vänjer mig säkert.

Nella

Sodivra

Champion
Vad sägs om..

Att lägga mätaren och icq-listen under minipresentationen?

/Arvidos, fick ett infall.

walium

Ganska töntig, faktiskt
"Speciellt vrålboxen var ett mysigt inslag. "

Och dessutom mycket beroendeframkallande. Fast det hade nog varit bra om man kunde få den lite mer användarvänlig. Går det inte att ordna så att man på något sätt slipper scrollisten i botten? Eller är det bara explorer på min Mac dator som fjantar sig? Har ytterst lite erfarenhet av Mac.

Sodivra

Champion
Humpty dumpty..

Nu såg jag också att min "miniprofil" blev låååång, vilket medförde att mitt inlägg blev uuuuutdraget med alla mina favoritrollspel, även efter att jag förkortat texten.. :gremwink: Kanske man skulle lägga dom i överlisten eller underlisten, för att frigöra plats på vänsterkanten?

/Arvidos, kommer på designidéer försent. Jämt. Dessutom blir mitt namn i fet/kursiv stil automatiskt..

Kornella

Warrior
"Och dessutom mycket beroendeframkallande."

Ja, jag håller med. Jag kopplade ned för att rita, men lade mig istället för vila i några minuter, sedan kände jag tvånget och vips var jag där igen och babblade:). Ytterst beroendeframkallande. Hoppas nivån kommer hålla sig på den trevliga och roliga stämning det var runt kl 13-14 idag :gremsmile:.

"Fast det hade nog varit bra om man kunde få den lite mer användarvänlig. Går det inte att ordna så att man på något sätt slipper scrollisten i botten? Eller är det bara explorer på min Mac dator som fjantar sig? Har ytterst lite erfarenhet av Mac. "

Jo, den är väldigt oanvändarvänlig. Min sambo (Baldyr) orkade exempelvis inte med systemet till slut. Men vem vet www.rollspel.nu kanske bättrar på den om den blir en populär företeelse?

Nella

Johan K

Gammal & dryg
julklapp i förtid ju !!

Sitter här & ser ut som en glad litet barn på julafton !!
Så jäkla bra det blev !!
Nu så ska jag bara få kläm på det här så blir det nog ännu bättre !!
Edit: Kom på en grej till... Har ni skippat att ta med betygen på använarna ?? Sak samm iof...

walium

Ganska töntig, faktiskt
En mycket bra sådan dessutom

Tror du att man hade kunnat göra något liknande även här på forumet för det vore mycket smidigare? Kan förresten anonyma användare också skriva i Vrålrutan? Jag har iallafall läst ett meddelande ifrån en anonym filur.