Nekromanti Nya funktioner på forumet.

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Re: En mycket bra sådan dessutom

jag föreslog det i ett inlägg längre ner, så har man tur så ser Gardener det och trollar lite som han brukar.

Anonyma användare kan inte skriva inlägg i vrålboxen, i alla fall inte när jag testade det :gremblush:

Balderk

Swashbuckler
Re: Några förslag

Håller med! Dessutom är rutan stor ju! Så man blir vilseledd! Jag kan lätt skriva mer än 200-tecken! Går det att ordna tro? Kan väl inte vara jättesvårt tycker jag... Men jag har ju nollkoll på datorer så jag borde inte uttala mig.

/Herr Balderk, har irriterat sig på det flera gånger

Gardener

Champion
Re: Angående infosidan

För att den rutan inte ska bli helt statisk visas bara trådar som är högst 7 dagar gamla. Det är också så att de visas efter antal svar, vill man se efter antal visningar får man klicka på länken.

Gardener

Champion
Re: vrålboxen..

Intressant idé, men den lär nog aldrig bli av. Besökare får försöka tänka själva och gå över till vrålrutan om det skulle behövas.

Gardener

Champion
Re: The road to perfection.

Varför ser du inte efter var du klickar istället för att klicka hejvilt på saker? =] Liksom, de sitter inte millimetrar ifrån varandra, och de är inte på något sätt lika. Ser ingen direkt anledning att göra något annorlunda med dem.

Gardener

Champion
Re: Jag gillar små överaskningar

xxx är ful!

Ultra Ducks suger!

Konstruktiv kritik mottages gärna. VAD gör att den suger? VAD kan göras bättre? Har du något att komma med så gör det, annars är det tämligen ointressant.

Jag är ingen grafiker och kan absolut inte göra något snyggare själv, jag har heller inget förslag på hur det skulle kunna göras bättre även om jag kanske inte tycker mätaren är fantastiskt snygg heller. Men den fyller sin funktion. Möjligen kan Fritt hitta på något som är mer i still med vår design, men tills han har tid att fundera på det lär det vara kvar som det är. Om någon annan har något bättre att erbjuda tages det också emot tacksamt.

Kul att du gillar förändringarna i övrigt.

Johan K

Gammal & dryg
Naeee & ja...

jag för min del tycker att den blåa mätaren ärklart stilfull faktskt. Klart bättre än stjärnorna.
Håller därimot med dig om icq-loggan... Den kan man gjärna ta bort. Man ser den ändå på inloggadesidan.

Gardener

Champion

Anonyma ska egentligen inte kunna skriva meddelanden, men det verkar vara en bugg som gör att det går vid vissa tillfällen, har dock inte orkat kolla närmare på det. Jag hoppas att det är löst i den kommande versionen och tycker problemet är så litet att det gott kan vänta.

Jag har gjort om länken som öppnar ett eget fönster med vrålrutan så att rutan blir lite bredare. Jag har dock fortfarande inte lagt in någon auto-refresh, då det kan vara väldigt störande när man håller på att skriva. Däremot vore det nog trevligt med en extra uppdatera-knapp.

walium

Ganska töntig, faktiskt

Gnällpelle. :gremsmile:
En avlång blå rektangel är tråkigt och sterilt. Den fyller egentligen ingen funktion och motiverar sannerligen inte mig till att fylla i mer personuppgifter. Själv har jag med allt utom mailen och den ligger ändå på 80 %. Släng hellre in en valfri liten bild eller låta olika användarsstatus ge olika bilder.
Alternativt kan ni återinföra stjärnorna men låta varje stjärna motsvara 20 % istället. Jag är inte heller någon grafiker så mer specifik än så här kan jag nog inte vara.

Gardener

Champion

Den fyller faktiskt en väldigt praktisk funktion. Ser man att mätaren är tom behöver man inte slösa tid på att klicka på profilen för att se om det finns mer information.

Jag vet minst en som har fyllt i mer av sin profil för att få mätaren full, så även där funkar det, en är bättre än ingen. Och ska man gå efter de empiriska mätningarna som gjorts på andra forum som använt funktionen så finns det en stor möjlighet att antalet profiler som fylls i ökar drastiskt. Drar man även en parallell till hur tokiga folk är över vilken titel de har, eller hur allvarligt de tog användarbetygen så kan man ana att det finns ett stort antal som kommer göra sitt bästa för att få så hög mätare som möjligt.

Den fyller alltså inte bara en funktion, utan flera.

Att inte ha stjärnorna är ett medvetet val, skulle man ha dem kvar skulle det inte vara lika uppenbart att det är något annat än betygen. Dessutom visar en mätare bättre att det är något som 'inte är klart' än ett antal stjärnor där man inte direkt vet vad som ens är max.

walium

Ganska töntig, faktiskt

Men det måste väl finnas något mer tilltalade alternativ än en omkullvält stapel? Kanske ett litet torn som är olika högt beroende på hur mycket man fyllt i? Det kan också vara omkullvält. Eller en orm, eller en fackla eller ett svärd? Nu spånar jag bara helt fritt.

Däremot vore det nog trevligt med en extra uppdatera-knapp.
Exakt. Speciellt i pop-upfönstret, eftersom det inte går att uppdatera utan tangentkombinationen, som jag har glömt.

Förresten finns det ingen shoutbox just nu, utan bara en html-kod, men det beror antagligen på datorn som jag sitter vid, för den är ganska vrickad.

/BD, hjälper till.

Gardener

Champion

Alltså. De flesta som har suttit vid en dator har någon gång sett en progress-bar, det är ett ganska vanligt fenomen på datorer. "Omkullvällt stapel" tycker jag är en väldigt konstig beskrivning på ett helt vanligt fenomen som är i den position det normalt är.

Mätaren är den som följde med i moden jag installerade, jag gjorde några smärre förändringar för att göra dem lite snyggare. Men hur jag än försökte, och jag provade många magiska besvärjelser, så poppade det inte upp fantastiskt snygga bilder från ingenstans.

För övrigt ser jag hellre en lågmäld blå mätare än groteskt plottriga bilder på ormar eller facklor.

Sereg_UBBT

Swashbuckler

mätaren funkar bra tycker jag. Även om jag hellre hade sett att den visade mängden text som var ifylld i profilen - för nu räcker det att man skriver en bokstav i varje ruta för att få en full mätare.

Ackerfors

Alas, your rapids!

Är det så att stapeln bara visar hopp med 20% är det väl mycket svårare att göra efter hur mycket text det är. Men att den skulle kunnas göra snyggare är en annan sak. Kanske bara byta färg på den. Svart och grå efter resten av sidan? Den skulle inte bli lika skrikande ful då. :gremwink:

Ackerfors

Alas, your rapids!
Re: Naeee & ja...

Hmm... en tanke som slog mig. Går det inte att lägga icq-blomman underst i inlägget tillsammans med skriv ut och påminn mig knapparna? Där skulle den inte ta så stor plats.

Johan K

Gammal & dryg
Ja jo...

det skulel nog åxå fungera. Fast iof så tycker jag att det räcker med att ICQ-nummret står på presentationen & att det synns att man har det på inloggadesidan.
Bara man tar bort det under det där blåa strecket, den ser som sagt lite malplacerad ut där.

P|uT0NiUm

Swashbuckler

Eller vad sägs om röd på "undersidan", så att man inspireras till att fylla i hela profilen för att inte bli misstagen för att vara kommunist...! :gremshocked:

Nej men allvarligt, den är fin som den är :gremcool:. Sluta klaga nu :gremtongue:. Dessutom går den bra ihop med färgen på länkar - det känns som att forumet mest är grått, vitt och blått nämligen. Små svärd hade bara sett plottrigt ut :gremconfused:, grått hade sett alldeles för tråkigt ut :gremfrown: och rött är för skrikigt :gremlaugh:. Blått är fint :gremsmile:.

Men Gardener, du måste även kunna ta negativ kritik :gremooo:. Det är väldigt lätt att råka sätta fel betyg på en tråd :gremshocked:, även om det inte är en så stor grej att haka upp sig på :gremsmirk:. Jag har gjort upprepade gånger :gremshocked:, bland annat på den här tråden ( :gremblush:), som egentligen förtjänade en femma.

Vindhand

Myrmidon
Heh...

Jag vet minst en som har fyllt i mer av sin profil för att få mätaren full, så även där funkar det, en är bättre än ingen.

Jag funderade på om inte mätaren vore snyggare om den visade halvfullt snarare än 80% som den gör för mig... så jag bantade min profil för att uppnå detta. Nu gav det i.o.f.s ingen skillnad på mätaren men kanske på "påverkat positivt"-räknaren :gremsmile: