Nekromanti Nya funktioner på forumet.

w176

Förlorad dotter
Re: Upptäckte just en liten grej

En starndard inforuta ploppar upp med texten "Search word can contain numbers and letters only..." och man kommer inte vidare med sökningen.

Gardener

Champion
Re: Upptäckte just en liten grej

Okej, tack för infon. Ska se till att sökfunktionen accepterar lite fler bokstäver (och för en översatt informationstext). Tack för påpekandet.

Skuggvarg

Hero
Re: vrålboxen..

Har inte en aning om varför det blir så här...använder Explorer 6. Tills vidare får jag väl använda den separata vrålboxen.
Finns det en irc-länk till vrålboxen, eller syftar du på att jag ska lufsa in på t.ex. rpgonline? (är det en helsvensk kanal eller måste man sitta och snacka engelska hela tiden där?)

/Skuggvarg

Skuggvarg

Hero
Re: The road to perfection.

Är det svårt att komma med förslag utan att vara helt absurd?
Ja. Det är enormt svårt.

Själv tittar jag faktiskt inte på betygen på trådarna men det finns andra som gör det. Det är lite orättvist mot tråden om den är jättebra och man råkar vara den ende som ger den betyg och då råkar ge den betyg 1. Men jag såg nu att du hade ändrat betygsdefaulten till 3 istället för 1, och det är ju alltid en klar förbättring. Det är en lösning jag kan känna mig nöjd med.

/Skuggvarg - som för övrigt också uppskattar att betygen på användarna försvann och ersattes med en mätare (som han å andra sidan inte heller tittar så mycket på, men det är ändå en förbättring)

Anders

Hero
"Två frågor har lagts till i profilen för att förenkla för folk som söker nya spelare eller spelgrupper. Man får även se Hemort i användarlistan och kan sortera efter det."

Mycket bra. När jag trycker på Hemort så blir det dock användare som inte angivit Hemort som kommer först oavsett vilket håll jag sorterade på. Fick bläddra en hel del sidor innan jag hittade folk med orten angiven.

"Användarbetygen är borttagna"

Äntligen...

"Profilsökning, via Info-sidan kan man komma till en avancerad profilsökningssida där man kan söka på alla fält i användares profiler för att lättare hitta personer och söka efter någon som har en spelgrupp som söker spelare eller liknande."

Verkar lovande, ska ta en titt på det.

Arcana - nöjd.

Anders

Hero
Re: You is king! :) [edited]

"den absolut bästa förändringen är ändå att ni har tagit bort betygsystemet! Verkligen underbart! Skitbra, helt enkelt!

Någon som vill meddela Arcana om det?"

Jag är här, kram på dig Plutonium! Säg bara till om du behöver hjälp i någon debatt någon gång.

Arcana

Staffan

Myrmidon
Hilfe! Almut! [OT][ANT]

Ugga! Almuten är tillbaka!

Välkommen tillbaka, även om vi inte hänger så mycket på samma fora...

Sodivra

Champion
Tyckte först att det stod "Your king is dead".. Hade inte det varit coolare? [NT]

Arvidos, vet hur man skriver långa ämnesrader.

Anders

Hero
Guten morgen Staffe!

Tjenare Gnutten!

"Välkommen tillbaka, även om vi inte hänger så mycket på samma fora... "

Stämmer, jag varken vill eller kan bli D&D-kungen. Ska till Växjö vid jul, häng gärna på och se Sagan om de två tornen. Vi har snackat om att lira innefotboll också, men jag gissar helt fräckt att du bangar...

Arcana - med jobbardygnsrytm

Azagthoth

Myrmidon
Re: Guten morgen Staffe!

Jag skall väl inte behöva påminna om funktionen personliga meddelanden? Den är inte ens ny (för att bli on topic igen)...

Morgoth

Swashbuckler
Re: Tyckte först att det stod "Your king is dead".. Hade inte det varit coolare? [NT]

Tyckte först att det stod "Your king is dead".. Hade inte det varit coolare?

Vad är det jag hör? Upproriska viskningar? Åh, Gardener! En fågel viskade just i mitt öra -jag kan ge dig namn och plats på personen för en liten summa. :gremlaugh:

/Mogge, tjallare

Sodivra

Champion
Rent dramatiskt alltså. [ANT]

Det är sådana visualiseringar (Eller audoliseringar?) som jag får lust att lägga in i rollspelskampanjer, böcker, filmer.. Det känns sköööönt på ett epikt (epic) sätt, alltså.

När jag använder ANT så innebär det alltså onödig text: Man har fått veta allt man behöver veta i titelraden, vill man fördjupa sig i lite onödiga fakta så kan man läsa vidare. Det är inte så bundet till textmängden.. :gremwink:

Balderk

Swashbuckler
Hur skriver man sådär långa ämnesrader? aNT

Tyckte den där verkade alldeles för lång ör att få plats, men jag kanske bara inbillar mig saker?

Hmm...

/Herr Balderk, menar också onödig text med aNT

Man Mountainman

Storsvagåret
Sannerligen

Berätta nu, Arvidos, så ska vi plåga forumet med ämnesrader som "supercalifragilisticexpialidocious" (som visserligen får plats, men inte om man skriver det flera gånger).