tillägg
Inte så att jag vill vara kritisk heller. Herr Trobergs tankar kan åtgjärdas. Jag vet inte om vi har många erfarna arrangörer, men det är bra om de ger tips till arrangörerna. Jag vill inte vara elak... men..
- Lokalen, kunde varit städad lite bättre. Om ett team anlitas innan tillfället går det ju att kolla att lokalen ter sig fräsch, visst överlever man... men. Vad det gäller storlek så håller jag med herr Troberg. Det var trångt om saligheten - dock inte omöjligt. Parkeringsanvisningar hade inte heller varit dumt, vi undslapp p-böter bara på grund av att lapplisan som utförde dem skrev fel tid. Hon var nog lite i framtiden hon.
Att låna en skola är kanske inte idealet, i så fall bör man ha tillgång till någon form av kök, i alla fall om mat ska tillverkas i någon form. Skolor har dock stora utrymmen och gott om möjligheter att samlas kring bord, vilket är trevligt vid spel. *känner efter i sin trötta runda kropp om golvet är ett alternativ att sitta på - nä*
Toaletter är ett måste...
Hm, det här börjar likna en manual för hur man ska lägga upp ett möte.
Givetvis måste man ha koll på vilka spel som folk vill spela/finns att tillgå... Det är som om en föreläsare utgår från att det på institutionen finns diaprojektor. Vi måste ju ha verktygen!
Mat och födoställen bör vara noterade. Där håller jag med. Hade det inte varit för att jag tidigare varit i Globenområdet så hade vi inte haft koll på födoplats. Vi körde den enkla varianten -MC food.
Barnkalas... nåja. Saft ok, Tårta ok... men var tusan var kakorna och extragodiset? En sak som jag la märke till var att det fanns få alternativ för allergiker. Jag vet inte om Troberg hör till den skaran, men det finns ju sådana. Nu är det svårt att fixa något så löst kontrollerat som det ändå var. Ni checkade ju mest vilka som skulle komma.
På sin plats kan vara alternativ, nu har jag dock förstått att budgeten var snål. Vi kan ju alla göra något åt det. Jag ska sponsra vid nästa möte som jag kommer på, på något sätt i alla fall. Om inte annat så med min arbetsinsats.
I övrigt så kan det kanske vara bra med en eloge till de som ställde upp, kom och arrangerade. Jag hade mycket trevligt trots min skräck för folkmassor och rädsla för exploderande ballonger. Jag överlevde, jag hade bara två tillfällen av småpanik - som jag hoppas ingen märkte. Jag ber också om ursäkt för mitt högljudda skratt, mordhot, ständiga bossande och, och... vad kan jag säga, jag är den jag är...