zo0ok
Rollspelsamatör
Alltså, jag gissar att huruvida det är så, eller inte, är något man kan läsa/lära om man studerar litteraturvetenskap. Jag ska inte argumentera mot dig - allt yttrande och framför allt kultur har såklart viss politisk potential.Det här är ett intressant påstående, för mig är allt yttrande och framförallt kultur alltid politiskt laddat.
Vad jag tycker är viktigt är att om någon brinner för rollspel, och är kreativ och ambitiös, och vill skapa ett spel (verk), så önskar jag att den personen får göra det fritt från politisk påverkan eller politiska hänsyn. Det betyder inte att personen är opolitisk, eller att verket är fritt från politiska aspekter - från personen, vår samtid, eller den tid/värld spelet utspelas i.
Jag tycker därför det är olyckligt (om det nu är sant) att en ny Dragonlance-trilogi var långt gången, Wizards hade godkännt fler delleveranser, och så kom det in nya "sensitivity readers"... och nu ser det ut som att det aldrig kommer bli något ny Dragonlance-trilogi. Jag är ingen Dragonlance-fan, men jag beklagar att viss kreativitet helt enkelt inte får låtas komma att uttryckas.