Re: Vem hoppas ni inte blir republikanernas kandidat?
Den artikeln är för övrigt en av många som pratar om hasch som om det är hur naturligt som helst att det är ett stort hot mot svenska samhället, trots att det som beskrivs egentligen är ett betydligt mindre problem än alkohol. Jag menar:
Det är egentligen inte såna här artiklar jag har något emot, det är att såna här artiklar inte skrivs om alkohol som stör mig. Den här snedvridningen spär på myten om att alkohol är så mycket bättre än alla andra droger.
Übereil
Från artikeln:Möller said:DN hade då en artikelserie om droger. Denhär artikeln tycker jag är rätt läsvärd.
...till skillnad från Alkohol?Genom att röka hasch eller marijuana under tonåren riskerar man att hjärnan inte utvecklas till en vuxen persons hjärna, visar ny forskning. Vissa av skadorna kan bli bestående.
Den artikeln är för övrigt en av många som pratar om hasch som om det är hur naturligt som helst att det är ett stort hot mot svenska samhället, trots att det som beskrivs egentligen är ett betydligt mindre problem än alkohol. Jag menar:
Ja, hur många tror ni testar alkohol? Och hur många av dessa tror ni fortsätter med alkohol? Den här artikeln fördömer hasch på så många punkter där man lika gärna kunnat prata om alkohol att det nästan blir löjligt.Studier visar att ungefär var fjärde tonåring (28 procent) i storstadsområdena har testat hasch eller marijuana. Fram till för tio år sedan var det ”bara” en av fem som fortsatte.
– Det verkligt allvarliga är att det i dag är hela 35 procent av de som prövat som fortsätter, säger Thomas Lundqvist.
Det är egentligen inte såna här artiklar jag har något emot, det är att såna här artiklar inte skrivs om alkohol som stör mig. Den här snedvridningen spär på myten om att alkohol är så mycket bättre än alla andra droger.
Übereil