Re: Vem hoppas ni inte blir republikanernas kandidat?
Persson said:
Ja om man tycker att utilitaristiska motiv legitimerar inskränkningar i människors liv.
Om inte konsekvenserna legitimerar en handling, vad är det då som gör det?
Persson said:
För övrigt fattar jag inte längre vad sin ståndpunkt är.
Vad vill du med drogpolitiken?
Vad vill du med alkoholpolitiken?
Min ståndpunkt är att med chrulls definition av frihet så är frihet i sig själv meningslöst. Och jag förstår inte varför du tar upp min syn på drogpolitik i den delen av debatten.
Men vad gäller drogpolitik så vill jag minska droganvändade, då jag tror människor sammantaget mår sämre på grund av det. Framför allt vill jag minska problemanvändande, då det definitivt får människor att må sämre.
Jag tror inte att illegalisering av droger är det bästa sättet att göra detta på (för folks narkotikaanvändande verkar inte påverkas av illegalisering). USA's drogpolitik tycker jag t ex är helt åt helvete (den skapar bara en massa extra lidande utan att åstakomma något). Portugals drogpolitik gillar jag däremot skarpt.
Det jag vill med alkoholpolitiken är att den ska försvinna. Alkohol är som vilken annan drog som helst, och att det därför ska finnas en speciell politik för den bara underminerar drogpolitiken i stort.
Jag har svårt att förstå varför folk tycker droganvändare ska sitta i fängelse. Även om man köper att staten ska försöka tvinga folk att inte använda droger (vilket jag som sagt tycker är en dålig idé).
Übereil