G
Guest
Guest
Kommentarer till omröstningen Om du fick chansen, vad skulle du ta bort från rollspelshobbyn?
Visa omröstningsresultat
Visa omröstningsresultat
Åh tack! Tack för att ni berättar för oss vad som är bra rollspelande och vad som är dåligt, så att vi slipper fundera själva över vad vi tycker är roligt. Och vilket tungt lass ni bär, ni är sådana martyrer som offrar er för oss andra!Det är du vi som måste dra det tunga lasset inom hobbyn, då vi gör allt som står i vår makt för att utveckla rollspelandet bort från D&D/DoD-kulturens ständiga dungeonbashande och tärningspullande.
De tror att de vet bättre än oss andra om vad som är bra, fint och kul och försöker inte helt sällan påtvinga oss deras synsätt.Vad är det egentligen för fel på pretton?
Inte alla... det vill säga, alla pretton (jag inräknad) försöker inte påtvinga er vårt synsätt. Jag föredrar att långsamt indoktrinera.De tror att de vet bättre än oss andra om vad som är bra, fint och kul och försöker inte helt sällan påtvinga oss deras synsätt.
Egentligen felaktigt, eftersom mycket av den rollis jag själv lirar till en inte obetydlig grad handlar om just att kräla i dungeons och pulla tärningar. Och det är skitkul!Visserligen gör han det tydligt att han själv inte är något större fan av dungeonbashande och tärningsrullande,