Nekromanti Om ni vann 300 miljoner kronor..

Jag skulle självklart sluta på mitt nuvarande jobb. Sedan skulle jag städa upp i mina kampanjanteckningar och att ge ut dem under eget förlag (med franschaiseambitioner!) - och jag skulle inte behöva bry mig om huruvida de sålde eller inte!

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Arazand;n130848 said:
Din idé finns väl redan, iallafall inom viss mån. Yogscast är en humor grupp som en eller två gånger om året spelar vad de kallar Yogsquest som är ett bordsrollspel med olika teman. Årets tema är Zombie's. Föra året var det Sci-fi och innan dess var det Dungeons and Dragons. Dock ligger ju fokus för den här gruppen att göra komedi som ska vara intressant att titta på. Men ta en titt på första avsnittet av senaste iterationen: https://www.youtube.com/watch?v=P3GncU9UoDY
Det här nästan, men inte riktigt, totalt annorlunda från vad jag är ute efter. Klipp bort all rekvisita, all dekor utom bordet och stolarna. Klipp bort att regelelrelaterat, allt metaprat och allt struntprat. Ta bort tärningarna, korten, rollformulär eller vad det än är. Gör slutligen lite omtagningar för få lite cleanare dialog.

Då börjar du komma i närheten av vad jag tänker mig.

Rhodryn

Hero
Rymdhamster;n130954 said:
Det här nästan, men inte riktigt, totalt annorlunda från vad jag är ute efter. Klipp bort all rekvisita, all dekor utom bordet och stolarna. Klipp bort att regelelrelaterat, allt metaprat och allt struntprat. Ta bort tärningarna, korten, rollformulär eller vad det än är. Gör slutligen lite omtagningar för få lite cleanare dialog.

Då börjar du komma i närheten av vad jag tänker mig.
Låter inte riktigt som rollspel längre... mer som... radio teater eller något... fast på video.

För mig känns det som att allt du vill klippa bort (minus rekvisitan, den har ingen betydelse för mig med rollspel) är mycket av det som gör rollspel mer roligt för mig... att sitta och "berätta historier" (åtminstone på den nivån du föreslår) är nog det jag personligen vill göra minst när det gäller rollspel... Delar av det är ju pga att den sociala aspekten av rollspel (bland annat att "spela ut" min karaktär) är den jag har mest problem med när det gäller rollspel. Medan andra delar har med att min syn på vad "rollspel" är, där jag ser många av de saker du vill klippa bort som en mycket viktig del i vad just jag tycker "rollspel" är.

Det är ju inte en dålig ide eller något som du har... inte alls. Men för mig hade det nog inte funkat... men då kanske det inte igentligen hade varit gjort för "mig" eller andra likt mig.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Rhodryn;n131007 said:
Låter inte riktigt som rollspel längre... mer som... radio teater eller något... fast på video.
Jag vill inte göra en TV-serie om rollspel, det är inte det som är poängen.

Rhodryn;n131007 said:
Men för mig hade det nog inte funkat... men då kanske det inte igentligen hade varit gjort för "mig" eller andra likt mig.
Är inte du typ vuxen? >Det här skulle vara ett barnprogram.

Genesis

Ni dés ni maître
Rhodryn;n131007 said:
att sitta och "berätta historier" (åtminstone på den nivån du föreslår) är nog det jag personligen vill göra minst när det gäller rollspel...
Men det kanske kan locka en grupp folk som gillar just det? Jag tror att när det gäller folk som kan uppskatta den mer speliga delen av rollspel så är det en större procent som känner till eller redan sysslar med det, medan när det gäller folk som kan uppskatta den historieberättande delen så är kännedomen betydligt sämre.

Rhodryn

Hero
Rymdhamster;n131013 said:
Är inte du typ vuxen? >Det här skulle vara ett barnprogram.
Hmm... missade den biten från dina meddelande.

Men med det sagt... jag har aldrig varit oäven till att titta på grejs som är klassat som barnprogram... åtminstone så länge det befinner sig inom vissa aspekter (anime t.ex, vilket är nog den största delen av mitt "barnprogram" tittande). För att inte tala om att titta på tv-serier som inte är riktad till min demografi igentligen... jag kollade ändå på t,ex "Bunheads" och tyckte den var bra och rolig. XD

Jag låter oftast helt enkelt inte sådana etiketter, lables, avgöra om jag ska titta på något eller inte. Om det är intressant, och/eller roligt, etc, så kommer jag titta på det oavsätt vem det igentligen är gjort för.