Det här nästan, men inte riktigt, totalt annorlunda från vad jag är ute efter. Klipp bort all rekvisita, all dekor utom bordet och stolarna. Klipp bort att regelelrelaterat, allt metaprat och allt struntprat. Ta bort tärningarna, korten, rollformulär eller vad det än är. Gör slutligen lite omtagningar för få lite cleanare dialog.Arazand;n130848 said:Din idé finns väl redan, iallafall inom viss mån. Yogscast är en humor grupp som en eller två gånger om året spelar vad de kallar Yogsquest som är ett bordsrollspel med olika teman. Årets tema är Zombie's. Föra året var det Sci-fi och innan dess var det Dungeons and Dragons. Dock ligger ju fokus för den här gruppen att göra komedi som ska vara intressant att titta på. Men ta en titt på första avsnittet av senaste iterationen: https://www.youtube.com/watch?v=P3GncU9UoDY
Låter inte riktigt som rollspel längre... mer som... radio teater eller något... fast på video.Rymdhamster;n130954 said:Det här nästan, men inte riktigt, totalt annorlunda från vad jag är ute efter. Klipp bort all rekvisita, all dekor utom bordet och stolarna. Klipp bort att regelelrelaterat, allt metaprat och allt struntprat. Ta bort tärningarna, korten, rollformulär eller vad det än är. Gör slutligen lite omtagningar för få lite cleanare dialog.
Då börjar du komma i närheten av vad jag tänker mig.
Jag vill inte göra en TV-serie om rollspel, det är inte det som är poängen.Rhodryn;n131007 said:Låter inte riktigt som rollspel längre... mer som... radio teater eller något... fast på video.
Är inte du typ vuxen? >Det här skulle vara ett barnprogram.Rhodryn;n131007 said:Men för mig hade det nog inte funkat... men då kanske det inte igentligen hade varit gjort för "mig" eller andra likt mig.
Men det kanske kan locka en grupp folk som gillar just det? Jag tror att när det gäller folk som kan uppskatta den mer speliga delen av rollspel så är det en större procent som känner till eller redan sysslar med det, medan när det gäller folk som kan uppskatta den historieberättande delen så är kännedomen betydligt sämre.Rhodryn;n131007 said:att sitta och "berätta historier" (åtminstone på den nivån du föreslår) är nog det jag personligen vill göra minst när det gäller rollspel...
Hmm... missade den biten från dina meddelande.Rymdhamster;n131013 said:Är inte du typ vuxen? >Det här skulle vara ett barnprogram.