Morgoth
Swashbuckler
Lägg märke till OT-abuset... -flytta tråden [NT]
NT = No Text (Ingen text)
NT = No Text (Ingen text)
Och du ser ingen skillnad på att 'representera' och 'förse med'?Men spelsystemet måste kunna representera utrustning och vapen (och spelvärld) på ett tillfredsställande sätt annars blir det bara knasigt.
Självklart, och då kommer vi till den andra delen av generella system: spelvärldsbeskrivningar.Men spelsystemet måste kunna representera utrustning och vapen (och spelvärld) på ett tillfredsställande sätt annars blir det bara knasigt.
Jag pratar inte om friform.Men tänk om jag vill ha regler för heroiskt spelade och inte vill köra någon sorts halvfriform.
Jag håller med om att det var ett underligt supplement för GURPS. Jag skulle föredragit ett enklare system i stil med Paranoia.Som det Discworld-fan jag är så införskaffade jag GURPS Discworld.
Men herregud så dumt. Menar du alltså att det finns aspekter i rollspel som är "ologiska"? Nähä? Du är ju uppenbarligen helt OK med att spela spel med änglar och demoner, eller med… "nekromutanter". Jag har läst de varelser du skapade till Mutant Chronicles, appropå saker som är "fåniga". Jag vet inte om du riktigt är rätt person att uttala dig.Så är det för mig... Visserligen ger MUTANT's "fyndtabell" spelet en viss "färg", men eftersom denna "färg" gör spelet fånigt, ologiskt och därigenom förstör känslan av att verkligen SPELA sin roll, så anser jag att priset är för högt.