Jag vet att man på ett ställe i The thousand thrones kampanjen till Warhammer fantasy roleplay får bonus xp om man misshandlar en gammal nedsupern uteliggare som inte kan försvara sig. Så jag tror människorna kvlara in med god marginal när det komemr till warhammerVissa argument skulle kunna göras för att även en kampanj i WFRP där alla spelar människor i imperiet skulle kvala in också
God45 said:Vissa argument skulle kunna göras för att även en kampanj i WFRP där alla spelar människor i imperiet skulle kvala in ocksåJag vet att man på ett ställe i The thousand thrones kampanjen till Warhammer fantasy roleplay får bonus xp om man misshandlar en gammal nedsupern uteliggare som inte kan försvara sig. Så jag tror människorna kvlara in med god marginal när det komemr till warhammer
</div>Rymdhamster said:God45 said:<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Klicka för att visa.. <input type="button" class="form-button" value="Visa dolt innehåll" onclick="toggle_spoiler(this, 'Dölj innehåll', 'Visa dolt innehåll')" /></div><div class="ubbcode-body"><div style="display: none;">Vissa argument skulle kunna göras för att även en kampanj i WFRP där alla spelar människor i imperiet skulle kvala in också
Jag vet att man på ett ställe i The thousand thrones kampanjen till Warhammer fantasy roleplay får bonus xp om man misshandlar en gammal nedsupern uteliggare som inte kan försvara sig. Så jag tror människorna kvlara in med god marginal när det komemr till warhammer
Hur definerar du "ond"?God45 said:Vad tycker du om att spela onda äventyrare i ett rollspel? En enda av äventyrarna i gruppen eller hela gruppen, är det någon skillnad?
Jag personligen gillar onda äventyrare men jag vill veta vad ni tycker
Du berättade just något ur kampanjen jag spelar som jag inte visste. Det är en spoiler. Och jag är rätt trött på't.God45 said:Tro mig, det är ingen spoiler.
Jag tänkte inte diskutera definitionen av ond för det är alltid ett slöseri med tid.Hur definerar du "ond"?
Jag spelar en RP i Vampire som driver ett brottssyndikat med ena handen och ett barnhem med den andra.
I DoD-kampanjen jag också är med i spelar jag en RP som har torterats och suttit i fängelse och brännmärkts för förräderi, stöld och mord. Nu försöker hon hjälpa nya vänner att rädda världen men super, slåss, stjäl och lever rövare med ett leende på läpparna när tillfälle erbjuds.
Din tjuv karaktär har jag inte koll på så frågan är väll, vad tycker du? Är det en ond karaktär eller inte? Och vad tycker du är roligt?Vampire: You're the bad guy. Your friends are also villains
Coolt. Har spelat en kampanj där vi var elit stormtroopers som skulle upprätthålla alg och ordning och skydda imperiet från de onda rebellavskummen. Den kampanjen varade inte så länge dock.Krille said:Just nu leder jag en Star Wars-kampanj där rollpersonerna är onda TIE-piloter i det onda rymdimperiets rymdflotta.
Jag visste inte att du spelar kampanjen. Det jag sa avslöjar inget om handlingen och är ett exempel på en mekanisk effekt som är relevant för den här diskutionen. Det är ingen spoiler.Rymdhamster said:Du berättade just något ur kampanjen jag spelar som jag inte visste. Det är en spoiler. Och jag är rätt trött på't.God45 said:Tro mig, det är ingen spoiler.
Nu kommer de där XP:na locka när du ser uteliggare. Njut av den inre konflikten! YeeeeshRymdhamster said:Du berättade just något ur kampanjen jag spelar som jag inte visste. Det är en spoiler. Och jag är rätt trött på't.God45 said:Tro mig, det är ingen spoiler.
Jag har egentligen inget emot onda rollpersoner.God45 said:Vad tycker du om att spela onda äventyrare i ett rollspel? En enda av äventyrarna i gruppen eller hela gruppen, är det någon skillnad?
Jag personligen gillar onda äventyrare men jag vill veta vad ni tycker
Jag skulle inte kalla henne ond, skrupelfri och med dålig moral kanske, men inte ond.Din tjuv karaktär har jag inte koll på så frågan är väll, vad tycker du? Är det en ond karaktär eller inte? Och vad tycker du är roligt?
Att du inte visste att jag spelar kampanjen är irrelevant. Du vet väldigt lite om vad jag spelar.God45 said:Jag visste inte att du spelar kampanjen. Det jag sa avslöjar inget om handlingen och är ett exempel på en mekanisk effekt som är relevant för den här diskutionen. Det är ingen spoiler.
Man tycker att om du är så här spektakulärt överdrivet känslig så skulle du kunna sluta läsa när jag skrev " I kampanjen The thousand thrones".Rymdhamster said:Att du inte visste att jag spelar kampanjen är irrelevant. Du vet väldigt lite om vad jag spelar.God45 said:Jag visste inte att du spelar kampanjen. Det jag sa avslöjar inget om handlingen och är ett exempel på en mekanisk effekt som är relevant för den här diskutionen. Det är ingen spoiler.
Nä, jag skiter i det här. Jag löser det med ignorelistan istället så behöver jag inte bry mig, och jag slipper bli sur igen.
Jag jämställer vampyrers drickande av människoblod med människors dödande av kossor för att göra hamburgare.God45 said:Jag tänkte inte diskutera definitionen av ond för det är alltid ett slöseri med tid.
Men vampire är ett bra exempel. Jag skulle hävda att i Vampire är alla onda. Möjligtvis med ett par undantag för vissa karaktärer som söker golconda. Men ganska mycket alla andra är en skurk. Det är egentligen inte konstigt i ett spel där man spelar monster. 1d4 chans ganska briljanta sammanfattning av vampire är ju till och med: