God45 said:
Jo det gör det
Nope.
Grejen är såhär: Även om det skulle gå att bevisa att Gud finns så går det inte att bevisa att Gud faktiskt har rätt, att man liksom skulle behöva hålla med Gud om nånting.
Om Gud skapar någonting med ett visst syfte och det sedan används för ett annat syfte - då har man gått emot Gud, men so what? Att vara allsmäktig gör bara att man är som valfri Cthuloid gudom. Värd att vara skraj för, men ingen man måste hejja på direkt.
Om Guds syfte med djuren är att de ska ätas, och jag skiter i vad Gud tycker, vilken roll spelar då Gud? OK, Gud kan straffa mig och tycka att jag har fel, men det betyder inte att Guds åsikt är mer värd än min.
Och nu menar jag givetvis framför allt i rollspelskontexten, även om ovanstående även är vad jag tycker i övrigt. I Vampire, varför skulle vampyren bry sig om vad någon vansinnig cthuloid allsmäktig förtryckare från bortom stjärnorna tyckte? Framför allt om nu sagde "skapare" numera inte direkt tycks lyfta speciellt många finger för att påtvinga folk sina regler.