Nekromanti Opinions undersökning

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Detta är en opinions undersökning om medelvärdet på alla spelares ålder och kön.
Medelvärdet på min ålder måste vara 14, eftersom jag är 28.
Man har jag däremot varit hela tiden.

Har inte sådana här undersökningar gjorts förut förresten?

här till exempel

/tobias

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Hur menar du? ...

Menar du medelåldern på de som ingår i min spelgrupp?

I så fall är den (för tillfället) 15,75 år (19,2 år med mig inräknad).

Tyvärr går jag bet på hur man räknar ut medelvärdet på kön så du får nöja dig med medianvärdet, som i detta fall är man.

Krille

Super Moderator
"Detta är en opinions undersökning om medelvärdet på alla spelares ålder och kön."

Själv anser jag att jag är nånstans omkring 22, men det finns de i min bekantskapskrets som anser att jag på sin höjd är 12. Det borde ge ett medelvärde på opinionen på nånstans omkring 13,67.

Fysiskt sett så är jag 32 år, men det har ingenting med opinionen att göra.

Troberg

Sinister eater
Detta är en opinions undersökning om medelvärdet på alla spelares ålder och kön.
Tja, jag anser mig vara cirka 33 år och mitt köns längd angår inte dig, varken som medel eller som max.

Cad

Veteran
Min mor säger att jag är född 1973, men det kommer jag inte ihåg...så det kanske bara är hörsägen..Alltså är jag troligtvis 29 än så länge fast inom en snar framtid blir jag 30..
Min fru säger att jag bara leker hela tiden..så jag undrar om det med födelseåret verkligen stämmer...Jag har en kompis som är två år yngre än mig och han är en ständig fjortis...då kanske jag bara är 12...
Jag frågade min fru om det där med kön..och då sa hon att jag var man...men hon lade till att jag inte var särskilt macho..

/Cad -ålder har ingen betydelse enligt en annan champinionsundersökning-

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Vår spelgrupp...

...består av 5 pojkar/män i åldern 20-21

Vi har dock en gång i tiden (slutet av högstadiet runt åldern 15-16) haft en jämnårig flicka i spelgruppen. Hon slutade dock efter ett år, med ursäkten att hon inte hade nog med tid. Sen har en spelarnas flickvän gästspelat lite då och då.

/Naug

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Jag är 23 år och pojke.
Min spelgrupp består av tre pojkar och en flicka mellan 20 och 24 år.

Bunny

Crazy like a fool
Syftningsfel?

Menar du verkligen att hon hade en ålder på mellan 20 och 24 år? har ni stora problem med att definiera hennes ålder, eller? :gremtongue:

edit: la till smiley, så att man inte missar att inlägget var ironitiskt menat...

Troberg

Sinister eater
Re: Syftningsfel?

Menar du verkligen att hon hade en ålder på mellan 20 och 24 år? har ni stora problem med att definiera hennes ålder, eller?
Vem fan vågar fråga en kvinna om hennes ålder? Det är nästan lika illa som att fråga efter hennes vikt.

Det är alldeles för stor risk att en sådan diskussion slutar i att man ligger i fosterställning och räknar testiklar (även känt som att testikulera).

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013

Tack för tillrättavisningen. Jag brukar själv vara snabb på att påpeka språkfel så nu fick jag så att jag teg. :gremwink:

Krille

Super Moderator

"Vem fan vågar fråga en kvinna om hennes ålder?"

Vem behöver fråga en kvinna om hennes ålder? Det är ju allmänt känt att alla kvinnor är högst 16. :gremwink:

magoo

Hero
Re: Opinionsundersökning

Vi är 5-7 personer i vår spelgrupp, ålder 27-30 år. För närvarande är jag ensam tjej.

Troberg

Sinister eater
Re: Vilken opinions undersökning?

Inte för att jag är moderator eller så, men eftersom ingen sagt det än: klaga inte på folks stavning och språk. Det är känsligt.

Dessutom e ja seker på och du kann hita verre xmpl på dålit språk någån annan stanns.

magoo

Hero
Re: Syftningsfel? (OT)

Vem fan vågar fråga en kvinna om hennes ålder? Det är nästan lika illa som att fråga efter hennes vikt.
Tja, när det gäller ålder kan jag numera köra med följande fras under resten av mitt liv:

- Jag är närmare 30 än 20.

Den som frågar om en dams vikt bör lägga på 5-10 kilo på svaret. Den enda gången jag är sanningsenlig är när jag ska hyra slalomskidor (eller om jag skulle hoppa bungeejump), då jag insett att mitt liv kan hänga på det. Alla mina kompisar påstår att de väger 50 kilo, och de ljuger!

Min syster påstår fö att hon har storlek 36 i skor, men det är bara om hon hugger av sig häl och tå som askungens styvsystrar gjorde i Bröderna Grimms originalhistoria.

Troberg

Sinister eater

Vem behöver fråga en kvinna om hennes ålder? Det är ju allmänt känt att alla kvinnor är högst 16.
Du inser vad detta i så fall innebär? Alla (hetero) män är pedofiler!?!?