Waterhouse
Bring Them Home Now
Inte för att gå all "DETTA BORDE HÄGERN VETA"-mode men ja, man är i sviten i TVÅ rundor...Är @Vimes immun mot utröstning i R2?
Inte för att gå all "DETTA BORDE HÄGERN VETA"-mode men ja, man är i sviten i TVÅ rundor...Är @Vimes immun mot utröstning i R2?
Gjorde jag? Jag skrev ner några snabba tankar om hemligheterna i anmälningstråden men var tusan har jag annonserat vilken hemlighet jag skulle välja?@Vimes outning gjorde ju att jag helt kom av mig på det jag började tänka på innan
Både @Waterhouse och @Impetigo annonserade i anmälningstråden vilka hemligheter de skulle försöka ta. Båda hemligheterna de valde är hemligheter som en ulv aldrig i livet skulle välja, så om någon fått hemlighet #4 eller #12 via slump så betyder det att WH/Impe avstod.
HAR NÅGON BLIVIT SLUMPVIS TILLDELAD HEMLIGHET #4 ELLER #12?
Nej, jag fick den hemlighet jag valde.HAR NÅGON BLIVIT SLUMPVIS TILLDELAD HEMLIGHET #4 ELLER #12?
Gjorde jag? Jag skrev ner några snabba tankar om hemligheterna i anmälningstråden men var tusan har jag annonserat vilken hemlighet jag skulle välja?
Menar du att du inte valde hemlighet #12?Nej, jag fick den hemlighet jag valde.
Ja det menar jag. Bara för att 12 är en bra bybohemlighet så tjänar vi väl inte på att alla väljer den och sedan får alla -1 lottade hemligheter. Jag valde en neutral hemlighet som är ok för både ulvar och bybor.Menar du att du inte valde hemlighet #12?
Ja det menar jag. Bara för att 12 är en bra bybohemlighet så tjänar vi väl inte på att alla väljer den och sedan får alla -1 lottade hemligheter. Jag valde en neutral hemlighet som är ok för både ulvar och bybor.
Smart dubbelspel. Om du blev bybo hade du annonserat att du skulle välja en bra förmåga, som då hamnar i byn. Om du blir ulv så väljer inte andra bybor som följt anmälningstråden #12, eftersom de då kommer riskera att hamna efter dig och bli slumpade eller tvinga dig att få en slumpad hemlighet istället. Genom att annonsera att du skulle ta #12 blev det win/win för dig vilken fraktion du än skulle hamna i.Eftersom jag är bybo kommer jag försöka hugga 12 som är fantastisk för alla bybor.
Det är nog bara i ditt huvud jag tydligt annonserat att jag ska välja hemlighet #12. Att öht koordinera i anmälningstråden hur man ska spela spelet känns tveksamt, Impetigo gjorde ett försök men ingen hakade på, jag uppfattade det som angle-shooting.Smart dubbelspel. Om du blev bybo hade du annonserat att du skulle välja en bra förmåga, som då hamnar i byn. Om du blir ulv så väljer inte andra bybor som följt anmälningstråden #12, eftersom de då kommer riskera att hamna efter dig och bli slumpade eller tvinga dig att få en slumpad hemlighet istället. Genom att annonsera att du skulle ta #12 blev det win/win för dig vilken fraktion du än skulle hamna i.
Osäker på nyttan men ser inte skadan heller, jag skickade in 18:05En snillrik grej vi alla kan outa är VILKEN TIDPUNKT vi skickade in våra önskemål till SL. Det sätter inga bybor i farozonen men det kan vara användbart för att avslöja ljugerier längre fram.
Jag PMade lördag kl 00:09
I så fall var du ju relativt snabb ändå, och kunde säkert ha grabbat #12. Varför gjorde du inte det? I synnerhet som du flaggat för att du ville ha den, vilket säkert avskräckte andra från att också försöka knipa den.Osäker på nyttan men ser inte skadan heller, jag skickade in 18:05
Det är en superbra hemlighet för bybor men eftersom ulvar inte kan välja den känns det inte som någon högprio att välja tidigt. Som bybo är det viktigare att välja något som är bra för både ulvar och bybor tidigt.I så fall var du ju relativt snabb ändå, och kunde säkert ha grabbat #12. Varför gjorde du inte det? I synnerhet som du flaggat för att du ville ha den, vilket säkert avskräckte andra från att också försöka knipa den.
Det finns ju inga hemligheter som är speciellt bra för ulvarna. Det bästa de kan hoppas på är att knipa bra bybo-hemligheter för att hindra byn från att dra nytta av dem.Det är en superbra hemlighet för bybor men eftersom ulvar inte kan välja den känns det inte som någon högprio att välja tidigt. Som bybo är det viktigare att välja något som är bra för både ulvar och bybor tidigt.
Precis. Att tjingpaxa och sedan välja nåt helt annat när man ändå var ute i god tid känns knas.Att random ge sin fraktionstillhörighet hade ju varit mega dåligt som ulv.
Så ingen ulv har ju tagit den.
Kanske därför WH ändra sig?