Vet inte varför, men verktyget bröts av att jag skrev in testet i startinlägget. Borde funka nu.View attachment 18906
Är det någon som vet vad som hänt med röstningsverktyget?
Det är ju en bra röst jag har där iofs, men jag vet inte om den är giltig.
Hade WH levt två rundor hadeHur vettig ulvplan är det att Mama fejkar #13 för att få oss att hänga bybo-Basse? Sitter vid ett rldljus och hinnerninte räkna på det
Jaha. Tillbaka till ritbordet1. Du är hemligt kär i en annan deltagare - du får inte rösta på en vald spelare alls under spelets gång. Spelaren måste väljas innan R1 är slut. @Waterhouse
2. Du är egentligen en torr och stel typ, inte alls en partyprisse - du får inte använda emojis eller lajks alls. Gör du det åker du ut.(Oanvänd)
3. Du blir oberäknelig när du dricker - slumpvis kommer din röst antingen räknas dubbelt, landar på fel spelare eller inte räknas alls.
4. Ditt instagramkonto är fullt av ryska fejkföljare - det finns en liten chans (25 %) på att du blir nattmördad istället för den som ulvarna valt. @Impetigo
5. Du har varit med förut och är inbjuden av produktionsbolaget för att ställa till med kaos - du kan inte åka ut vare sig av röstning eller nattmord, men efter R3 får du inte vara med mer. @fjodorsenuba
6. Du är oskuld - du kan inte bli nattmördad och dina röster räknas inte innan du har hamnat i sviten minst en gång. Varje parceremoni får du en kumulativ extra röst på dig för att hamna i sviten, tills du varit i sviten. @Hägerstrand
7. Du har inte genomgått grundskolan - du kan inte vinna ett test och får automatiskt en extra röst på dig vid varje utröstning.
8. Du är egentligen gift - hamnar du i sviten åker du ut nästa runda.
9. Du är en introvert – du får inte skriva i tråden vem du har siat ifall du vinner ett test. Du får inte rösta på samma spelare två rundor i rad för varken utröstning eller sviten. @Basenanji
10. Du lider av white knight-syndrom – du kan väkta en annan spelare varje runda, men du ger också ett extra nattmord till mördarna. Du får väkta samma spelare flera rundor i rad, men du får inte väkta dig själv. Om en av mördarna får den här hemligheten gör den ingenting alls. @Vimes
11. Du tjatsuper andra under bordet - du har ingen egen röst, och varje runda kan du välja en spelare att ta bort rösten från. @Sidd
12. Du fyllesnackar – du förmedlar din fraktionstillhörighet till en annan spelare varje runda, men det slumpas till vem. @Brynolf
13. Du gassar mest i solen och bryr dig inte så mycket om tävlingen - om du postar max 5 inlägg på en runda får du välja en spelare: Om den är bybo blir den immun mot utröstning men om den är ulv dubbleras rösterna mot den. Gäller nästa runda. @Big Mama
Nu kan jag ha missat att förstå här, men är det inte så att en av Sidd och Impetigo bör ljuga? Som Brynolf skriver är det väldigt osannolikt att det slumpat sig så att fyllot försökt rösta på honom och fått sin röst flyttad till Impetigo (och jag vet inte ens om det finns spelare kvar som kan claima fyllo-rollen för att det ens ska vara möjligt).
Eftersom vi inte kan rösta ut Impetigo bör vi väl rösta ut Sidd?
Röst: @Sidd
---
Att det bara blev ett nattmord förra rundan kan ju dels förklaras av att Impetigo är bybo och att mitt väktande lyckades, men det kan också innebära att ulvarna sköt på Hägerstrand (vilket vore helt rimligt med tanke på hans första runda) och i så fall faller förstås grönandet av Impetigo.
Så. Ett alternativ är att spara Sidd, sia Impetigo och rösta ut någon annan vi tror kan vara misstänkt. Siar vi Impetigo som röd är ju Sidd rimligtvis grön.
Sen vet jag inte hur många ulvar som är kvar. Jag tycker det här spelet är väldigt mycket fördel ulv om det är tre ulvar, men så kanske inte @Anthrox såg det framför sig när han designade. No speldesign survives first contact with the enemy.Om Fjodde siar BM grön så kan vi ju testa BM's förmågeanvändning.
Min skiss är såhär:
Basenanji
@Vimes
@Impetigo
@Brynolf
@Big Mama
Sidd
@Basenanji
@fjodorsenuba
Avstår:
@Sidd
@Hägerstrand
Jag och Sidd står utanför. Om Basse är ulv så ryker han, annars ryker Sidd.
Nu tycker jag du försöker dribbla bort korten här å ställa mig Sidd och Impetigo mot varandra märkligt tidigt med röst på mig.Nu kan jag ha missat att förstå här, men är det inte så att en av Sidd och Impetigo bör ljuga? Som Brynolf skriver är det väldigt osannolikt att det slumpat sig så att fyllot försökt rösta på honom och fått sin röst flyttad till Impetigo (och jag vet inte ens om det finns spelare kvar som kan claima fyllo-rollen för att det ens ska vara möjligt).
Eftersom vi inte kan rösta ut Impetigo bör vi väl rösta ut Sidd?
Röst: @Sidd
---
Att det bara blev ett nattmord förra rundan kan ju dels förklaras av att Impetigo är bybo och att mitt väktande lyckades, men det kan också innebära att ulvarna sköt på Hägerstrand (vilket vore helt rimligt med tanke på hans första runda) och i så fall faller förstås grönandet av Impetigo.
Så. Ett alternativ är att spara Sidd, sia Impetigo och rösta ut någon annan vi tror kan vara misstänkt. Siar vi Impetigo som röd är ju Sidd rimligtvis grön.
Hurra för detta!Om Fjodde siar BM grön så kan vi ju testa BM's förmågeanvändning.
Min skiss är såhär:
Basenanji
@Vimes
@Impetigo
@Brynolf
@Big Mama
Sidd
@Basenanji
@fjodorsenuba
Avstår:
@Sidd
@Hägerstrand
Förklara i så fall under vilka omständigheter både du och Impetigo kan varaNu tycker jag du försöker dribbla bort korten här å ställa mig Sidd och Impetigo mot varandra
Okej, jag tror jag (efter några omläsningar av hemligheterna) fattar hur det är tänkt.Om Fjodde siar BM grön så kan vi ju testa BM's förmågeanvändning.
Min skiss är såhär:
Basenanji
@Vimes
@Impetigo
@Brynolf
@Big Mama
Sidd
@Basenanji
@fjodorsenuba
Avstår:
@Sidd
@Hägerstrand
Nej Sia mig då vi får färg på Big Mama nu med utröstningen!Så @fjodorsenuba sia bm då istället
Hur ska vi få färg på Big Mama genom utröstningen?Nej Sia mig då vi får färg på Big Mama nu med utröstningen!
@fjodorsenuba
Hur menar du att det är bättre? Vilket upplägg föreslår du att vi ska använda för utröstningen?Nej Sia mig då vi får färg på Big Mama nu med utröstningen!
@fjodorsenuba
Det är ytterst viktigt att röstresultatet kommer kunna dribblas bort av tex mig eller hemlighet 3.Hur menar du att det är bättre? Vilket upplägg föreslår du att vi ska använda för utröstningen?
INTE DRIBBLAS BORT SKA DET VARA!Det är ytterst viktigt att röstresultatet kommer kunna dribblas bort av tex mig eller hemlighet 3.
Därav min förvåning av att Vimes försöker jämna ut dreven.
Det går då att skylla på mig eller 3:an efteråt.
Det vill jag slippa
Ja, men om du är på ulvlaget så är det enda sättet att dribbla röstresultatet att försöka göra så att du blir utröstad istället för Basse. Det verkar dumt att försöka göra som ulv.Det är ytterst viktigt att röstresultatet kommer kunna dribblas bort av tex mig eller hemlighet 3.
Därav min förvåning av att Vimes försöker jämna ut dreven.
Det går då att skylla på mig eller 3:an efteråt.
Det vill jag slippa