Varulv Paris part deux - Runda 1

Big Mama

Hur länge kan man kalla sig ny
Det är hög tid för dagens rödgröna!

@Sysp, @Vimes, @Sidd har gjort mest för byn som jag läser in.

Resten har inte gjort så mycket reellt, tycker jag. Basse och Stradth är kaosigast - krya på dig från ryggskottet!

Röst: @Basenanji

för att han låtsades offra sig för byn samt för att han argumenterat för att byn inte ska ta fler områden = fler röster = mer inflytande.

Basenanji

Postd20modernist

@Sysp, @Vimes, @Sidd har gjort mest för byn som jag läser in.

Resten har inte gjort så mycket reellt, tycker jag. Basse och Stradth är kaosigast - krya på dig från ryggskottet!

för att han låtsades offra sig för byn samt för att han argumenterat för att byn inte ska ta fler områden = fler röster = mer inflytande.
Big Mama!

Det är byboigt att inte vilja ta områden fattaruväl? Ulvarna vill det!

(Eller tänker jsg för mycket som Gandhi nu?)

Brynolf

Orange
Nu känns det som att du kör en variant på @Basenanji ”jag kan ligga nära kardinalerna för att testa mekaniken”, men du gör det via lite omvänd psykologi där du bara påpekar att du inte kommer röra dig.
Vet inte om det är så givande att rösta Fjodor nu egentligen. Som Sidd säger, han har gjort såhär förr och varit bybo då.

Du har varit nästan lika osynlig som han. Borde du inte ha kommit på nåt smart än?

Röst: @Hägerstrand

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Mina tankar hittills.

Jag litar på Vimes och Sidd, båda har vridit, vänt och ställt kritiska frågor. Visst har Vimes varit snabb i sina utlåtanden, men sen har han gått tillbaka efter att blivit bemött och tagit an nya perspektiv. Känns som Vimes vill och gör allt i dennes makt för att gräva fram information. Sidd är på samma sätt notorisk i sina analyser och ställer även han kritiska frågor.

Den som jag är mest osäker på är Basse. Det finns en ovilja att röra sig, sedan en ovilja att dela information om hur han vill flytta pjäserna med mera, något som ställer till det då det endast bidrar till än mindre information för byn utifrån mitt perspektiv. Vi behöver tydlighet mot varandra som by, inte feghet och att undanhålla information från varandra för då blir det bara gissleken i blindo av allt. Visst, Fjodor och Hägern har inte varit super aktiva, men min röst faller på Basse.

Jag kommer fortsatt vara öppen med hur jag tänker om rörelse av härold och soldat, tycker folk det är idioti, låt så vara. Jag ger hellre information än att undanhålla den.

Sidd

”Bybo”
Ja om jag går in med min härold i området i godtro att en av mina grannar ska ta över området, så är det inte med uppsåt som jag tar området. Då beror det på att mina grannar inte kommunicerat sin rörelse där jag varit transparent i mina tankar.
Ja varför ska du knata runt med Härolden då för?
Kolla på solnedgången i arr nr17😇

Jag tänker att du vill gå iväg med din Härold för att du ska använda din Specialförmåga: ???

Eftersom du inte kan förklara dina poster om Häroldens förflyttning så känns det bara som att du desperat mumlar för att ”råka” sno åt dig en röst till nu.

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Notera, jag vet att det finns fler som förespråkar en viss tystnad om hur vi rör våra pjäser. Så Basse är inte ensam i det lägret.

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Ja varför ska du knata runt med Härolden då för?
Kolla på solnedgången i arr nr17😇

Jag tänker att du vill gå iväg med din Härold för att du ska använda din Specialförmåga: ???

Eftersom du inte kan förklara dina poster om Häroldens förflyttning så känns det bara som att du desperat mumlar för att ”råka” sno åt dig en röst till nu.
Jag vill bara flytta på min härold. Jag är envis och fixerar lätt. Min första tanke var på 17 med Basses och Fjodors härold. Så enkelt är det, jag är envis och fixerar lätt vid min första ide. Ett av mina tillkortakommanden 🙂

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Så vad tror vi om @fjodorsenuba ?

Inte första gången denne drar till med att rösta på sig själv pga tidsbrist.
Har varit bybo alla de andra gångerna.
Fjodde är ju lågflygaress men brukar ju iaf ändå delta som ulv.

Ser gärna mer från dig Fjodde om du kan delta😇
Tror du att det funkar senare efter R1 Fjodde?

Röst: @Hägerstrand

Läs ikapp och jaga ulv!
Det är rimligt. Det bästa caset jag hittade var inte värt så mycket när @Anthrox faktiskt påpekade det jag tyckte att han slätade över, och nu är jag och hämtar barnen från deras barnvakt (eller gömmer mig på toaletten för att skriva det här).

Jag ska försöka hitta tid för att jobba bättre. Hittills har jag aldrig blivit utröstad som bybo och det vore en tråkig streak att spräcka, men jag är 100% för att man ska röstas ut om man inte bidrar positivt framåt. Det är bättre för metat.

Basenanji

Postd20modernist
Och jag är absolut beredd att offra mig för att byn ska få mer info om nattmordet! Jag menar det, för om byn har bättre möjligheter vinna gynnar det också mig som bybo (jag vinner ju med byn!). Dessutom fick jag insoirationen från Anthrox faktiskt!

Jag vill inte alls lägga mig helt platt så som Fjodor tyvärr verksr göra,

Men jag kan verkligen flrstå hur du resonersr @Big Mama

Fråga dig själv om det är troligt att jag som ulv i ett lag om två-tre ulvar skulle spela så här?

Jag är väl knappast mer kaosig nu än normalt....snarare tvärtom, sett tyioll att jasg inte blivit huggen på ngt ännu ;)

Den här gången har jag till och med skrivit en lång post om hur jag tror spelmekaniken är :p

Brynolf

Orange
Och jag är absolut beredd att offra mig för att byn ska få mer info om nattmordet! Jag menar det, för om byn har bättre möjligheter vinna gynnar det också mig som bybo (jag vinner ju med byn!). Dessutom fick jag insoirationen från Anthrox faktiskt!

Jag vill inte alls lägga mig helt platt så som Fjodor tyvärr verksr göra,

Men jag kan verkligen flrstå hur du resonersr @Big Mama

Fråga dig själv om det är troligt att jag som ulv i ett lag om två-tre ulvar skulle spela så här?
Well, att lägga sig som korgosse framför Kardinalerna är ju inte galet hjältemodigt om man i själva verket är en varulv. Jag fattar absolut hur Mama tänker här. Men du bidrar ju bra, Basse, så bättre i så fall att rösta på Fjodor av snarlika skäl.

Basenanji

Postd20modernist
Och!

Fjodor verkar helt enkelt lämna walk-over. Tråkigt!

Jag röstar därför på den jag tycker är ulvigast just nu:

RÖST: @Sömniga Isaac

Motivering: SI är fast bedluten om att gå som han har tänkt. Jag är övertygad om att ulvarna är extra noga med att veta hur folk går för stt det gynnar dem när det gäller nattmord samt att de vill få mer områden och tyngre röster. Men jag tror också att byn har en roll som går ut på att man kan sia och ulvarna vill verkligen undvika denne.

Sidd

”Bybo”
Jag är väl knappast mer kaosig nu än normalt....snarare tvärtom, sett tyioll att jasg inte blivit huggen på ngt ännu ;)

Den här gången har jag till och med skrivit en lång post om hur jag tror spelmekaniken är :p
En spelmekanikpost och ryggont grönar inte nån. Krya.
Ta ett par alvedon&ipren å ge oss ditt tyck om oss andra😇

En spelmekanikpost och ryggont grönar inte nån. Krya.
Ta ett par alvedon&ipren å ge oss ditt tyck om oss andra😇
Jag har absolut inte räknat med att bli grönad av en spelmekanik post..... åsyftadebara att jag snarare kaosar mindre än normalt...och trots det är det just mitt kaosande som lyfts av BM
Jag går som vanligt mer på vibbar.... Jag har kvar min röst på Basse....det är något där som känns väldigt fel.... känns som medvtna feltolkningar och narritativförsök....
Ant känns för mig grön (eller direkt livsfarlig som ulv).... Han verkar ha läst ngt i spelet vi andra missat...
resten, inte en jäkla aning....känns mest bara som det fatnar i vinkelvoltar och låser sig vid saker i diskussionen i alldeles för stor/lång utsträckning....men det kanske kommer av förvirringen av att inte veta saker? Samt ett ypperligt tillfälla för voffar atyt gömma sig i...

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Det här är bara en spekulation från min sida och inte menat att outa en powerroll. Men om jag kan se det så kan även ulvarna ser det så det ger nog mer om det lyfts fram till byn tydligare. Med det sagt ska eventuella siare givetvis inte bekräfta min tankegång just nu, men det kan hjälpa till med vissa analyser framåt.

Jag tror att Stradh och/eller Isaac är siare och att siandet kräver att härolder står i samma område för att kunna fungera. Och det är därför de båda har propsat för att härolderna ska flyttas runt. Det finns även en risk att ulvarna kan dra fördel av att härolderna flyttar runt på något sätt, men jag har inte riktigt kommit på hur det skulle kunna se ut. Det kan i liten mån röda Brynolf och mig som också sagt att det vore bra om härolder vandrar runt lite (men kan lika väl vara så att även Brynolf tänkt samma tanke som mig).

Vimes

Kungsblå
Kul runda! Känns piggt och spänstigt även om vi inte skakat fram så mycket.

Just nu håller jag Big Mama för grön av metaanledningar, och Sidd och Isaac på grund av mycket byboigt spel.

Anthrox och Basse har jag inte fått grepp om ännu. Det känns inte givet att de är bybor (som med Sidd och Isaac), men jag har heller inte så mycket att invända mot.

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Och!

Fjodor verkar helt enkelt lämna walk-over. Tråkigt!

Jag röstar därför på den jag tycker är ulvigast just nu:

RÖST: @Sömniga Isaac

Motivering: SI är fast bedluten om att gå som han har tänkt. Jag är övertygad om att ulvarna är extra noga med att veta hur folk går för stt det gynnar dem när det gäller nattmord samt att de vill få mer områden och tyngre röster. Men jag tror också att byn har en roll som går ut på att man kan sia och ulvarna vill verkligen undvika denne.
Jag förstår din tanke Basse. Men varför skulle jag, om jag är ulv, vara öppen med min egen förflyttning om det är bybornas förflyttning jag vill ha insikt i? Min högsta önskan har varit att min härald, tillsammans med din härald och Fjodors härald samlades i område 17 under styre av Fjodor. Den önskan verkar långt bort nu, särskilt då vi misstänker varandra. Sen är jag fortfarande öppen med att ändra min förflyttning och det lutar mer och mer mot det då mina båda grannar är djupt förtegna om hur de tänker. Och ja, jag fattar hur du tänker, men jag tänker fortsatt hävda att vi tjänar på öppenhet istället för att sluta oss och slå splitt. Vi hade kunnat se på solnedgången tillsammans Basse, men nu verkar det som att vi istället får se på varandra med misstänksamhet då vi tolkar spelet olika.

Vimes

Kungsblå
Röstläge:

1000006123.jpg

Spretigt! Det är bra med flera alternativ, men bäst vore väl om det utkristalliseras 2-3 stycken att ta ställning till.

@Basenanji : jag tror inte ditt drev mot Isaac kommer ta fart. Kan vara läge att välja något annat såhär med 6 h kvar av rundan.