Varulv Paris part deux - Runda 1

Vimes

Kungsblå
Nvm, nu läser jag slarvigt igen (men fort!). Dags att pausa spelandet ett tag.

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Har jag missat något? Om en härold går in i ett område där ingen annan pjäs är tar väl härolden kontrollen över området? Eller kan man välja att skicka sin härold någonstans utan att den ska ta kontroll.

Jag kommer titta snett på alla som "råkar" ta nya områden.
De vill att vi ska skicka härolderna till gemensamma platser. Om två spelares härolder står på samma plats är det ingen som får området, men vi har möjlighet att använda förmågor och positionera oss bättre för framtiden.

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Jag, Brynolf, BM och Fjodde kommer ju ha två områden i R2, och således två röster.
Haha, när jag höll på att läsa ikapp så blev jag mer och mer säker på att du och @Vimes var ulvar, eftersom den här diskussionen om förflyttning pågick så länge och jag inte kunde se att någon nämnde att det skulle ge vissa spelare extraröster. Ulvarnas vinst kan ju komma en runda tidigare om de har area control-övertaget, vilket är det jag är mest orolig för i det här spelet.

Så det caset föll, men ändå skönt att @Anthrox grönades lite för mig som till slut uppmärksammade det här.

Big Mama

Hur länge kan man kalla sig ny
Jag vet inte, jag är bara en usel bybo som försöker fatta det här spelet. Men det finns ju en priolista och SL flyttar efter den.

Det jag förstår av det där "försöka" är att det inte är säkert att ett nattmord blir av, därför kanske ulvarna får chansen at prioritera nattmordsoffer:

"Helst vill vi ta ut Basse, men om inte det går så vill vi ha ut Anthrox och om det inte går spå...Vimes!"

Jag tror att Feu har konstruerat spelet på det här sättet för att ingen riktigt vet var spelarna befinner sig/har inflytande. Det kan ju vara så att en spelare säger att hen ska gå in i ett visst arrondissement, men sedan inte gör det. Osv.
Om det är som du skriver så är väktandet inte så bra som det ska vara. Om en spelare som ligger överst på kardinalernas priolista är väktad, så blir det istället näste man i priolistan som blir nattmördad. Finns det då inget sätt att stoppa nattmord helt och hållet!

Big Mama

Hur länge kan man kalla sig ny
Det var @Anthrox som inspirerade mig! Känns som att det vore jättebra att få bättre koll på hur nattmord fungerar i det här spelet och ska någon bybo offras vill jag påstå att jag är en bra kandidat eftersom jag ofta drar på mig så mycket heat. Ulvar sparar gärna tveksamma bybor så ulvarna kan peka på dem i senare rundor.

Jag håller verkligen med om att ett uteblivet nattmord knappast grönar någon. Det är inte därför jag vill testa den här självuppoffrande planen, utan för att få bättre förståelse för hur nattmordet fungerar.

Men jag tycker också att det är lite kul att dra igång en sådan här diskussion för att se vad den väcker för reaktioner! Vad tänker du @Anthrox?
Min reaktion är att du tror att ditt martyrskap ska gröna dig. Jag går inte på det!

Vimes

Kungsblå
Tanke bakom?
Jag vill inte ge extraröster till spelare jag misstänker.

Samtidigt är det ju svårt eftersom vi inte vet hur nattmordet fungerar. Det går ju att konstruera scenarion där det är dåligt att flytta ifrån kardinalgardet, t.ex.

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Jag vill inte ge extraröster till spelare jag misstänker.

Samtidigt är det ju svårt eftersom vi inte vet hur nattmordet fungerar. Det går ju att konstruera scenarion där det är dåligt att flytta ifrån kardinalgardet, t.ex.
Men du misstänker ju mig med?

fjodorsenuba

Krigarpoet
Jag kommer inte gå nånstans. Hänger inte med i allt tjafs.
Hinner inte spela idag och missade helt spelstart igår och kommer inte hinna mer idag. Röstar hellre ut mig själv om det är det byn vill. Sorry alla.

Röst: @fjodorsenuba

@Feuflux kan kardinalerna bara gå ett steg?

Vimes

Kungsblå
Men du misstänker ju mig med?
Jo, men inte så mycket va? Sen tänker jag att om du är bybo så brukar du vara prime target för nattmord, så det blir lite en avvägning mellan att störa ulvarnas nattmord och inte ge bort extraröster.

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Om Fjodde inte rör på sig och vi andra gör det så är det ju bara han som är i range för att bli kardinalad.

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Jag kommer inte gå nånstans. Hänger inte med i allt tjafs.
Hinner inte spela idag och missade helt spelstart igår och kommer inte hinna mer idag. Röstar hellre ut mig själv om det är det byn vill. Sorry alla.

Röst: @fjodorsenuba

@Feuflux kan kardinalerna bara gå ett steg?
Nu känns det som att du kör en variant på @Basenanji ”jag kan ligga nära kardinalerna för att testa mekaniken”, men du gör det via lite omvänd psykologi där du bara påpekar att du inte kommer röra dig.

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
@Basenanji och @fjodorsenuba kommer ni röra någon av era pjäser in i område 17? Jag kräver klarhet i frågan så jag kan överväga hur jag ska röra min egen härold. Tänker inte godta några passiva påståenden! Förklara hur ni tänker göra.

Basse har sagt att han inte vill expandera och Fjodor du kommer nu in passiv. Jag behöver klarhet i hur ni två tänker.

Vimes

Kungsblå
Om Fjodde inte rör på sig och vi andra gör det så är det ju bara han som är i range för att bli kardinalad.
Om vi tänker oss att nattmordet sker i anslutning till våra pjäser och inte i anslutning till våra områden.

Jag skulle nog säga att juryn fortfarande är ute vad gäller det. (Vilket kanske är ytterligare en anledning att några står kvar och några går).

Om vi tänker oss att nattmordet sker i anslutning till våra pjäser och inte i anslutning till våra områden.

Jag skulle nog säga att juryn fortfarande är ute vad gäller det. (Vilket kanske är ytterligare en anledning att några står kvar och några går).
Har ingen läst min post om nattmord?

Anthrox

Byns sämsta Majestix.

Ja, men då kan vi ju iaf testa mekaniken lite. Blir Fjodde nattmördad pekar det ju rimligtvis mot att en enhet måste vara i anslutning till kardinalen för att bli mördad.

Brynolf

Orange
@Basenanji och @fjodorsenuba kommer ni röra någon av era pjäser in i område 17? Jag kräver klarhet i frågan så jag kan överväga hur jag ska röra min egen härold. Tänker inte godta några passiva påståenden! Förklara hur ni tänker göra.

Basse har sagt att han inte vill expandera och Fjodor du kommer nu in passiv. Jag behöver klarhet i hur ni två tänker.
Jag tycker att härolderna kan gå utan att anmäla i förväg. Om det är de som utför sierier o väktanden så är det ju dumt att förvarna ulvarna om vart de ska.