Varulv Paris part deux - Runda 1

fjodorsenuba

Krigarpoet
Utan att kopiera texten så verkar det vara så att KG kan döda soldater som de delar ruta med. Tolkar det som att jag kan blocka det med min Härold.
Sen vad detta ger förstår jag inte just nu.

Vimes

Kungsblå
Utan att kopiera texten så verkar det vara så att KG kan döda soldater som de delar ruta med. Tolkar det som att jag kan blocka det med min Härold.
Sen vad detta ger förstår jag inte just nu.
Grymt! Superbra med info.

Feuflux

omjonasson.se
Blir rösterna oavgjorda har jag tolkat det som forumkonsensus att äldst röst väger tyngst. Inser att jag inte skrivit det i reglerna (märks att jag inte arrat så frekvent på sistone)... men så får det bli.

Och rundan slutar 21:30! (Dock kommer jag inte hinna hantera det hela innan kl 22, men räknar med att få upp nästa runda innan kl 23. Så kör vi endagarsrundor framöver.)

Basenanji

Postd20modernist
Ja, jag tror att vi har en ulvatrio i Sömniga Isaac, Vimes och Fjodorsenuba.

Sömniga Isaac var lite för het på gröten och Anthrox, Brynolf och Sidd bäddade för att han inte kunde motivera sin fascination för att flytta härolden.

Fjodor vill lågflyga och hoppades på att undkomma heat, men har nog sagt i ulvchatten att det är bra om han ryker. Väktarclaimet är en desperat manöver för att få fram väktaren.

Vimes försöker med näbbar och klor rädda ulv-Isaac. Vimes gillar också att spela ulv kaosigt. (Om han nu måste spela ulv)

Vimes

Kungsblå
Ja, jag tror att vi har en ulvatrio i Sömniga Isaac, Vimes och Fjodorsenuba.

Sömniga Isaac var lite för het på gröten och Anthrox, Brynolf och Sidd bäddade för att han inte kunde motivera sin fascination för att flytta härolden.

Fjodor vill lågflyga och hoppades på att undkomma heat, men har nog sagt i ulvchatten att det är bra om han ryker. Väktarclaimet är en desperat manöver för att få fram väktaren.

Vimes försöker med näbbar och klor rädda ulv-Isaac. Vimes gillar också att spela ulv kaosigt. (Om han nu måste spela ulv)
Jag sparar den här posten så att vi kommer ihåg att plocka fram den till eftersnacket!

Basenanji

Postd20modernist
Det här är flummigt! Hur hänger det här ihop med nattmord? Står det bokstavligen att du är ”väktare”?

Vimes

Kungsblå
Så jag ska spela efter vad jag vet? Dvs ingenting? Hur var det med det där med att vi behöver kunna/våga lita på saker för att kunna spela?
Du vet att du är bybo. Du vet vad du tänkt, tyckt och känt om andra spelare. Go with the flow och carpa diem!

Deduktiva resonemang kan vi ta när vi har faktisk kunskap om spelet att utgå från.

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Jag har ingen aning vad som händer. Jag grävde nog min egen grav genom min envishet, det ser jag helt klart nu.

Jag ser @Vimes som grön då han försöker att flytta fokus från hela den här soppan jag skapade med härolden.

@Sidd känns också genuin och verkar vilja ge stöd till byn. Han är kritisk och analyserar. Ställer frågor och söker klarhet.

Och så dig Basse, jag tror du är grön. Jag tror bara jag råkade dra in dig i den här soppan som uppstått på grund av Fjodors tidigare inaktivitet. Jag skulle lagt mig på en gång bara och låtit härolden stå istället för att envisas med den.

Lycka till byn, det ser ut som jag hängs ikväll. Jag kommer heja på er från andra sidan!

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Om Fjodde talar sanning så betyder det att inget nattmord kan ske i natt, så det finns ingen direkt anledning att rösta ut Fjodde nu. Sker det ett nattmord som inte stämmer överens med det så vet vi att han ljugit om förmågan. Och då kan vi nog börja spela brädspelet nästa runda och lösa biffen den vägen.

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Det mest tragiska just nu är att jag gett utrymme för ulvarna att så misstro. Jag lyckades verkligen förstöra saker totalt på grund av min envishet och min irrationella vilja att flytta på en pjäs i ett spel där allt analyseras sönder och en fixering växt fram värre än min fixering vid att få flytta en pjäs.

Vimes

Kungsblå
Om Fjodde talar sanning så betyder det att inget nattmord kan ske i natt, så det finns ingen direkt anledning att rösta ut Fjodde nu. Sker det ett nattmord som inte stämmer överens med det så vet vi att han ljugit om förmågan. Och då kan vi nog börja spela brädspelet nästa runda och lösa biffen den vägen.
Ja, bra. Så är det förstås nu när Fjodor har outat hur nattmordet funkar.

Basenanji

Postd20modernist
Om vi hsr rn böktare i spel, avslöja inget den här rundan! Ha lite is i magen!

Ett av de äldsta tricken i ulv-boken är att tvinga fram den äkta väktaren genom att som ulv claima väktare.

Basenanji

Postd20modernist
Haha min telefon vill rösta ut mig!

”Om vi har en väktare i spel…” försökte jag skriva.

Vimes

Kungsblå
Ett av de äldsta tricken i ulv-boken är att tvinga fram den äkta väktaren genom att som ulv claima väktare.
Det verkar vara ett dåligt trick när ulvarna behöver nattmörda på en karta. Men efter Anthrox analys av Fjodors claim och vad det innebär så är jag böjd att hålla med.