Anthrox
Byns sämsta Majestix.
Ah, nvm såg det nu. Bra, tack!När har jag föreslagit att du skulle gå in med soldaten i 6?
Ah, nvm såg det nu. Bra, tack!När har jag föreslagit att du skulle gå in med soldaten i 6?
Bra, gräv på.Sidd tänker inte gå in i 6.Varulv - Paris part deux - Runda 1
Nä, precis. Jag tror att kardinalgardet påverkar rösterna indirekt genom att de mördar spelare vars områden (och därmed röster) sen försvinner. Är det utrett om detta sker före eller efter utröstningen? Det är säkert skrivet nånstans men jag är så förvirrad vid det här laget på vad jag läst och...www.rollspel.nu
Sidd vill att flyttar ska vara öppna och tydliga, och utan överraskningar.Varulv - Paris part deux - Runda 1
Jag vill plocka upp tråden om att ta flera områden eller inte. Det är väl en fördel för båda fraktionerna att ta mark och få fler röster. Om vi som by avstår extra röster så ger vi ju bort dem till ulvarna? Det som jag ser som en nackdel att ha fler områden är att man då är mer utsatt för att...www.rollspel.nu
Sidd vet inte själv om vi ska göra som han tänkt och ta en mass områden eller ej.Varulv - Paris part deux - Runda 1
Med det sagt och att vi har Ulvarnas PM i startposten där det antyds 3 ulvar I ett spelexempel på 14 spelare. 14/4 = 3,5 så 3 ulvar i exemplet är alltså färre än 1/4. Det verkar osannolikt att vi har att göra med 3 ulvar i detta spel alltså.www.rollspel.nu
Överlag spelade Sidd ett ganska frejdigt byboigt spel i R1. Pressade folk bra, ifrågasatte och härjade. Samtidigt var det ju R1 och där är det enklare för ulvar att gömma sig eftersom det är så stor chans att bybor börjar veva mot varandra. Sidd #791 och #797 är ju den enda som typ protesterar mot mitt och Vimes kaosdrag. Med facit i hand är det ju rödande. I R2 sen blir Sidd plötsligt mycket mer tafatt. Han vevar brett mot alla, även om jag och Sysp knappast kan uppfattas som röda vid det här laget. Det är inte mycket egna argument, bara nickade åt andra, och det lilla som faktiskt kommer är typ ogenomtänkta åsikter som att folk ska ta två områden och inte mer (med två områden får folk enklare att smyga fler i ett kritiskt läge, och ulvarna kommer givetvis inte bry sig om ifall vi säger åt dem att inte göra det ifall de kan vinna på det). Samt ett gräv mot Stradh som redan åkt ut? Även nu i R3 är det ganska tafatt härifrån.
Att döma av diskussionen går det även att anta att Sidd och Isaac inte kan vara ulvar tillsammans.
Det här bwhöver ses över!Tanken om att stradh mördades för att han var på väg att sia Sysp har jag nog släppt, men jag nämner den igen för att inte känna mig dum i efterhand om det visar sig varit sant.
Okej, då tänkte jag snålt, men utgick från att nattmord fungerar så att ulvarna prioriterar, kardinaler mördar där de står.Det här är konstigt tänkt. Kardinalerna flyttade sig ju till Stradhs ruta för att nattmörda honom där. Det finns inget som säger att kardinalen som nu delar ruta med @Sysp inte kan nattmörda @Anthrox om sysp blir utröstad denna runda.
Ja hur tror vi K-enheterna funkar egentligen.Du kan ju koppla på min tanke om att det just nu står en kardinal på Sysp så kanske det är ännu enklare att släppa att Sysp skulle playat oss så hårt.
Och @Sysp om du eller jag blir nattmördad.BigM och Sidd är de enda som kan vakna upp i R4 med 4 röster,
Just det, jag kanske borde göra som du säger och spela lite VJVS också.En sista post innan jobb (det var länge sen det var såhär kul med varulvsspel )
Kolla den här bilden från R1.
View attachment 22007
Sidd och jag är ju förstås misstänkta, men går man tillbaka till R1 så var många på Sömniga Isaac för hans okonventionella och envisa tankar med härolden. Att tre ulvar (Sidd, Basse och Brynolf) lägger sig bredvid varandra i samma drev är bara löjligt.
Sömniga Isaac ”seals the deal” och grönas enormt.
Kvar är Big Mama och Hägerstrand.
Jag tycker att vi röstar ut någon av dem.
Fan vad trög jag är ändå. Den huvudsakliga anledningen till att jag föreslog ett kaosdrev i R1 var ju för att det kändes som att ulvarna var rätt nöjda med röstläget på Isaac och jag ville se ifall de skulle panika lite om något drastiskt förändrades. Så det är ju rätt rimligt att anta att Sidd och Basse inte kan vara ulvar tillsammans där.En sista post innan jobb (det var länge sen det var såhär kul med varulvsspel )
Kolla den här bilden från R1.
View attachment 22007
Sidd och jag är ju förstås misstänkta, men går man tillbaka till R1 så var många på Sömniga Isaac för hans okonventionella och envisa tankar med härolden. Att tre ulvar (Sidd, Basse och Brynolf) lägger sig bredvid varandra i samma drev är bara löjligt.
Sömniga Isaac ”seals the deal” och grönas enormt.
Kvar är Big Mama och Hägerstrand.
Jag tycker att vi röstar ut någon av dem.
Det här är helt enkelt ett guldinlägg! Okej, att det bygger på meta men så är det ju: allt som skrivs i spelet är en del av spelet.Om SL balanserat 10 spelare till 8-2 är det inte supermycket stretch att BM bara skyfflar in som tredje ulv. Annars måste han balanserat det till 7-3 från start, i ett spel där det är väldigt enkelt att plötsligt ha tre röster rundan efteråt. Och att stoppa in BM som bybo där så det står 9-2 känns väldigt mycket uppförsbacke för ulvarna, no? Okkam säger ju att BM är ulv då.
Även i fallet 9-2 är det ju lugnt att rösta ut BM, till och med mer lugnt eftersom det då står 6-1 just nu. Det enda fallet det inte är rätt i att rösta ut BM denna rundan är om det var tre ulvar från start som inte var BM, men det är så orimligt. Hade vi inte plockat en ulv i första rundan där hade de kunnat ta två områden vardera och steamrollat byn utan problem.Det här är helt enkelt ett guldinlägg! Okej, att det bygger på meta men så är det ju: allt som skrivs i spelet är en del av spelet.
Jag är 99.99% säker på att Feuflux inte hade startat ett spel med 7-3, aldrig. 1/4 ulvar är standard och det vet Feuflux.
Då är det mer rimligt att tänka sig 9-2 och rejäl uppförsbacke för ulvarna. Och jag får en känsla av att den stressade Feuflux ville göra sig så lite besvär som möjligt och då petade in Big Mama i bybolägret. Allt som krävdes var i så fall ett bybo-PM och i övrigt inga ändringar.
Men ok, vi ska nog hålla det öppet att Big Mama kan vara ulv. Men det förklarar inte riktigt hennes röst på kardinalmålet Sysp tycker jag.
Ja det här diskuterade till och med jag och Basse om med statistik 1/3 eller 1/4.Fan vad trög jag är ändå. Den huvudsakliga anledningen till att jag föreslog ett kaosdrev i R1 var ju för att det kändes som att ulvarna var rätt nöjda med röstläget på Isaac och jag ville se ifall de skulle panika lite om något drastiskt förändrades. Så det är ju rätt rimligt att anta att Sidd och Basse inte kan vara ulvar tillsammans där.
Frågan är ju dock hur det ligger till sen. Svårt att släppa Vimes testamente om BM, och jag håller nog med där ganska mycket. Om SL balanserat 10 spelare till 8-2 är det inte supermycket stretch att BM bara skyfflar in som tredje ulv. Annars måste han balanserat det till 7-3 från start, i ett spel där det är väldigt enkelt att plötsligt ha tre röster rundan efteråt. Och att stoppa in BM som bybo där så det står 9-2 känns väldigt mycket uppförsbacke för ulvarna, no? Okkam säger ju att BM är ulv då.