Rödlista (från rödast till grönast):
Xyas
Har inte sagt så mycket, och röstar sen på mig (efter att jag röstat på honom) med typ motiveringen: ”Stövelkatten har ett bra case”. Stövelkattens case mot mig läser jag typ som ”lägger min röst på Impetigo tills vidare, nånstans ska den ju ligga, flyttar kanske senare”.
Vimes
Startar drevet mot mig med motiveringen att jag tar Rasmus parti i Sidd vs Rasmus vilket han tycker är märkligt. Jag misstänker att Vimes kan vara i maskopi med nån av pugilisterna Rasmus och Sidd, vilket då skulle kunna vara en förklaring till att ulvar vill starta en storm i ett vattenglas.
Jag har ju som sagt tänkt att det är Sidd som beter sig konstigast och ”började” konflikten med Rasmus, men när jag funderar på det nu så är Rasmus bäldigt snabb med att plovka upp Sidds kastade handske och eskalera det hela så kanske troligast då med Rasmus som ulv och Vimes som medkonspiratör.
Rasmus
Se ovan. Känslan är rätt stark att Rasmus kommer flytta över sin röst på mig inom kort och att han bara väntar med det för att inte ulvrörelsen en masse mot min strupe ska bli för tydlig.
Sidd
Kaosar mer än vanligt i sitt bråk med Rasmus. Duckar fortfarande Rasmus feågor om rödlista. Detta har jag ju redan redogjort för.
Stövelkatten
Svarar som sagt bra på min uppmaning att uttala sig om spelet. Landar i en röst på mig vilket jag är mindre nöjd med. Känns inte spontant som ett ulvdrag att lägga rösten så, varken om det är Vimes eller Xyas som är medulv. Möjligen om det är Rasmus iofs men då fanns ju också Yemdrevet att haka på
Yem
Spelar som i förra spelet. Jag har ju tidigare skrivit att jag tycker Yemdrevet är svagt, någon som kan får gärna förklara det för mig, i synnerhet nu när min överlevnad kanske hänger på det
Martin
Jag tycker att Martin spelar som han brukar. Finns på en del rödlistor och jag förstår inte riktigt varför.
Empiricus
Gröna vibbar från Empiricus. Kan bero på att han inte skrivit så mycket, annars brukar jag alltid ha ganska röda vibbar från empi i r1, antagligen för att jag tycker att det brukar finnas en viss list i hans inlägg.