POLYTOPIA SUPERLEAGUE 2024

Waterhouse

Bring Them Home Now
@Xyas "ruinen" du står på är giraffernas hemliga kyrkogård. Rör du våra förfäders nackkotor där kommer vi anfalla. Backa omedelbart så kan vi fortsätta vara vänner.

Tant Ragnar

Gamle usling
Nytt spel, MARSH AND CHANGE!

Continents/400/Glory 15k/24 hour timer.

Alla som vill vara med får vara med, och du är med genom att klicka på den här länken!

Basenanji

Postd20modernist
Tack för att du fixar med nytt spel @Tant Ragnar och jag märker hur nervösa ni blir när Aimo går in och dominerar!!!

Jag inser också (kanske felaktigt) att diplomatin har fått en ganska stor betydelse för spelet. Både in-game via Diplomacy-tecjen men också metastrategiskt. Så jag ställer några frågor som kanske är kul att prata om?

Borde man ha en plan för diplomatin redan tidigt?

Hur borde man tänka strategiskt i förhållande till andra och poängställningen? Är ”fiendens fiende” min vän?

När borde man alliera sig?

När och varför borde man bryta en allians?

Kanske är tråkiga frågor eller känsliga (man vill inte avslöja sin super-strategi) men åtminstone jag känner att jag behöver uppa mitt diplomatiska spel!

Tant Ragnar

Gamle usling
Tack för att du fixar med nytt spel @Tant Ragnar och jag märker hur nervösa ni blir när Aimo går in och dominerar!!!

Jag inser också (kanske felaktigt) att diplomatin har fått en ganska stor betydelse för spelet. Både in-game via Diplomacy-tecjen men också metastrategiskt. Så jag ställer några frågor som kanske är kul att prata om?

Borde man ha en plan för diplomatin redan tidigt?

Hur borde man tänka strategiskt i förhållande till andra och poängställningen? Är ”fiendens fiende” min vän?

När borde man alliera sig?

När och varför borde man bryta en allians?

Kanske är tråkiga frågor eller känsliga (man vill inte avslöja sin super-strategi) men åtminstone jag känner att jag behöver uppa mitt diplomatiska spel!
Absolut inte tråkiga eller känsliga frågor! Jag tycker att diplomati (både som in-game mekanism och utanför spelet) är superkul!

Borde man ha en plan för diplomati tidigt? Kanske. Det känns lite som att det beror mycket på vad som händer i partiet. För ett par partier sedan allierade jag mig både med Vimes och Waterhouse (för de var mina grannar på en ganska liten ö). Vimes anföll Waterhouse och höll på att erövra hans sista stad, varpå jag bröt allliansen med Vimes för att kunna sno staden utan att bryta alliansen med Waterhouse. Det draget var jag rätt nöjd över! Men inte som att jag kunde planera det i förväg.

Strategi till poängställningen? Ja, absolut. Mitt mål i första hand är att vinna partiet. Och i andra hand att försöka se till att de som ligger före mig i ligan får så få poäng som möjligt. Som nu senaste spelet, hade du haft fler poäng så hade jag 100% backstabbat dig istället för att bråka med Vimes.

När borde man alliera sig? Så ofta du kan, så länge du inte tror att du kan tjäna mer på att inte göra det.

När och varför borde man bryta en allians: se fråga 1!

Tant Ragnar

Gamle usling
Vi kör ett försök på oortodox karta ändå.

Bikiian Sea!

Waterworld 400x400, glory 15.000. Aquarion är vad jag kommer att spela och/men ni kör vad ni vill :D

The usual suspects ska vara inbjudna direkt, och som vanligt är alla som vill välkomna att joina på https://share.polytopia.io/l/bbab33ae-d37d-43eb-82d2-f781bb231a90

(Jag kommer inte att vara tillgänglig på #wrållådans discord ett tag fragment, så ni får trashtalka/hota/diplomatisera mig här istället!)