Waterhouse
Bring Them Home Now
Det gör inte en pirat heller!en giraff glömmer aldrig!
Absolut inte tråkiga eller känsliga frågor! Jag tycker att diplomati (både som in-game mekanism och utanför spelet) är superkul!Tack för att du fixar med nytt spel @Tant Ragnar och jag märker hur nervösa ni blir när Aimo går in och dominerar!!!
Jag inser också (kanske felaktigt) att diplomatin har fått en ganska stor betydelse för spelet. Både in-game via Diplomacy-tecjen men också metastrategiskt. Så jag ställer några frågor som kanske är kul att prata om?
Borde man ha en plan för diplomatin redan tidigt?
Hur borde man tänka strategiskt i förhållande till andra och poängställningen? Är ”fiendens fiende” min vän?
När borde man alliera sig?
När och varför borde man bryta en allians?
Kanske är tråkiga frågor eller känsliga (man vill inte avslöja sin super-strategi) men åtminstone jag känner att jag behöver uppa mitt diplomatiska spel!
Jag är på!Jag skulle vilja skapa en lite mer annorlunda match för variationens skull. Hur många är med på Waterworld/Drylands med Massive (färre än sex spelare)/Huge (om vi blir sex spelare) storlek?
@Tant Ragnar @Xyas @Vimes @BiobunkerVII @Waterhouse
Ja, vi testar!Jag skulle vilja skapa en lite mer annorlunda match för variationens skull. Hur många är med på Waterworld/Drylands med Massive (färre än sex spelare)/Huge (om vi blir sex spelare) storlek?
@Tant Ragnar @Xyas @Vimes @BiobunkerVII @Waterhouse
Ni kanske diskuterat det på Discord, men jättestor karta och drylands behöver vi ju inte spela igen, tycker jag.21 städer var nog lite av ett personbästa för mig…
jag passar@BiobunkerVII och @stretbakhtagee - får vi lov till en svängom eller står ni över dagens dans?