Nekromanti Pompedia

Storuggla

Champion
Seregs avatar

Jag vet inte, jag har själv tittat på den i snart fem minuter nu i jakt efter ett dolt meddelande eller så...

Storuggla, har ont i ögonen nu

Baldyr

Hero
Jag håller med om att Pompedia-killarna är mer än mystiska, men betänk hur RiotMinds lanserade DOD6. De dök mer eller mindre upp från ingenstans och visade sig knappt alls till en början.

Jag har hur som helst haft kontakt med dem via e-post men de verkar ytterst ovilliga att dela med sig av någon information utöver det lilla som finns på hemsidan. Nu vet jag dock förnamnet på personen som annars är med känd som "Kundtjänsten" :gremsmile:

Jag har både hört mig för som återförsäljare (för Legend Hobbyspel), nyhets-redaktör (på Legend.se) och som fansin-redaktör (för Rollspelaren, angående recension och eventuell intervju). Men jag fick alltså inte några egentliga svar på någonting.

/Baldyr

Kornella

Warrior
"Tycker också det verkar mystiskt, till och med namnet på företaget glömmer man bort"

Även om jag inte hade glömt av namnet när jag skrev meddelandet så håller jag med, för nu kommer jag inte ihåg det. Qairos... Qvarios, tror det var Qairos, skall kolla... Qairos Games HB var det, oj jag hade rätt med första försöket:). Oavsett hur nu spelet i sig är så vinner de nog priset för sämsta namn för ett rollspelsförlag:). Men namnet har säkert någon häftig innebörd jag inte har en aning om.

Jag önskar dem i alla fall lycka och välgång:).

Nella - Dupernyfiken på Pompedia

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Re: Undviker Pompedia

Håller med om att namnet inte är något vidare, men jag tycker ändå det är ett schysst initiativ att plötsligt ge ut ett nytt svenskt rollspel. Plus att bilderna inte verkade så pjåkiga... :gremsmile:

Baldyr

Hero
Nja, min gissning är att de läser eller har börjat läsa forumen och alltså följer även den här diskussionen. Om de sedan inte har lust att medverka är en annan sak...

De kanske väntar på någonting innan de går ut stort med sin satsning? Att de valde att skicka in en nyhet till www.rollspel.nu tyder dock på att de äntligen börjar känna sig redo att lansera spelet på allvar. De kanske väntar på svar från en distributör eller för diskussioner med Tradition (numera i Danmark)?

/Baldyr, som tror att Qairos Games (eller vad de heter) kommer att krypa ut ur sitt skal så småningom

Kornella

Warrior

"Jag tog en kort titt på Pompedias hemsida. Tyvärr visade de för lite material ur spelet, så jag kunde inte bilda mig någon uppfattning, men den beskrivning de gav av spelet (nåt om fantasy med lite humor) gjorde i alla fall inte mig nyfiken. Om de inte skärper till sig och visar mer matnyttigt material ur spelet kommer jag att sky Pompedia som pesten.
Inte tyckte jag om namnet heller."

Kom igen:), ge dem en chans! Man behöver inte sky ett spel bara för att man inte vet något om det. Ointresserad ja, men sky ett spel som pesten är väl lite att ta i, eller?

Min ärliga åsikt är att jag inte kommer bli intresserad av spelet oavsett om de presenterar material eller ej, standardfantasy är helt enkelt inte min grej. Men jag kan inte låta bli att insupa mig av den uppenbara skaparglädjen, superkuligt. Ingen förlorar heller på att ytterligare ett kommersiellt rollspel lanseras. Hoppas bara de lyckas sälja tillfredställande antal ex för att kunna fortsätta ge ut material.

Och nej, jag gillade inte heller namnet, men det är ju en smaksak.

De borde göra mer väsen av sig, typ öppna ett forum, eller överhuvudtaget maila folk om att de finns till. Deras hemlighetsmakeri är nästan i klass med Järnringen och Riotminds innan de släppte sina respektive spel:). Men nu är Qairos Games redan klara med sitt så de borde inte gömma sig, konstig strategi att sälja spel med. Fast å andra sidan jag är supernyfiken;).

Nella - Svamlar

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.

Mmm, men Järnringen hade öppna forum och en dialog med de blivande kunderna. Hur Riotminds gjorde kommer jag faktiskt inte ihåg. Hur som så kommer jag inte att köpa nått från Q-vad-de-nu-hette innan nån av veteranerna på forumet ger en recention.

M:UA köpte jag helt osett, men de hade jag ju haft möjlighet att iaf någon mening följa utveckligen genom forumen.

Kornella

Warrior

"Mmm, men Järnringen hade öppna forum och en dialog med de blivande kunderna. Hur Riotminds gjorde kommer jag faktiskt inte ihåg. Hur som så kommer jag inte att köpa nått från Q-vad-de-nu-hette innan nån av veteranerna på forumet ger en recention."

Nu har jag säkert glömt men jag vill minnas att forumet och sådant inte kom upp på momangen för Järnringen? Fast jag kanske minns fel, hur som helst så var de helt anonyma nästan fram till släppet. Men till skillnad från Järnringen gissar jag att Qairos Games inte kommer försöka sälja sitt spel via andra kanaler än hemsidan och därmed kommer de i så fall inte nå ut till alls många potentiella kunder.

Vi får väl se hur det blir med recensionsex och sådant till Rollspelaren, för jag tror ärligt talat ingen här på forumet kommer "våga" köpa Pompedia utan att egentligen veta något om spelet.

Så ja, egentligen ger jag dig rätt på nästan alla punkter:).

Nella

Storuggla

Champion

Jag drar mig till minnes att Järnringen dök upp på SF-forumet och ställde några vaga frågor om vad folk skulle vilja se i en ny utgåva av Mutant, rent teoretiskt. Sedan mumlade de något kryptiskt att de skulle återkomma och tjoff sa det och sen visste var kotte att Järnringen satt uppe i norr och gjorde nya Mutantböcker.

Vad det gäller hur de vill sälja sitt rollspel så har de ju redan fått gratis reklam i och med att vi börjat undra. Hur är det? Vad handlar det om? Finns bergis någon om kommer köpa av ren samlarmani eller för att slippa undra hela tiden.
Men om de inte vill sälja sitt lir så har de ju en lysande kampanj igång, håll bullmalen stängd och se till att ingen begriper ett jota om spelet! ^_-

Storuggla, i hängslen

Gurgeh

The Player of Games
Staff member

Nu har jag säkert glömt men jag vill minnas att forumet och sådant inte kom upp på momangen för Järnringen? Fast jag kanske minns fel, hur som helst så var de helt anonyma nästan fram till släppet.
Järnringen gjorde reklam för sig här på forumet och hade sin hemsida med eget forum öppet i god tid före sommaren, det vill säga minst sex månader (minns inte säkert) innan de hade ett färdigt spel att släppa. Det här Q-gänget verkar redan ha ett färdigtryckt rollspel utan att någon hört talas om dem. Det märkliga tycker jag är att de inte försöker sälja sitt spel genom att hävda att det är en ny twist på fantasy-genren, utan att det bara är vanlig standardfantasy, av vilket det redan finns en miljon spel på marknaden. Bara i Sverige finns det ju tre fantasyspel (som är någorlunda aktiva) och de har alla sin egen inriktning.

Nåja, jag önskar dem också lycka till i alla fall.

/tobias

Sodivra

Champion
Jag har kollat upp den, jag!

Tryck Esc, ladda om, tryck Esc, ladda om.. Till slut så har du sett alla bilder. En del kände jag faktiskt inte igen från själva animationen..

Insignia

Swashbuckler
Re: Assåååå... [OT]

"Är det möjligt att Insignia borde utmärkas till årets främsta signatursamlare?"

Vilken bra idé :gremcool:

Insignia

Swashbuckler

"Men då tycker jag det är lite fusk att snatta från någon så bra som Oogie Boogie."

Men om jag snattar från någon tråkig så vinner jag ju inte :gremcrazy:

Balderk

Swashbuckler

jag gillar mitt eget citat (jag vet, jag är egocentrisk :gremsmirk: )! någon som vet var det kommer ifrån?

Den som gissar rätt får en potatis och vattenfärg!

/Jonas

Balderk

Swashbuckler
Re: Jag har kollat upp den, jag!

det där var väl lite onödigt svårt (nu har jag mac och vet inte om samma sak händer på PC men,men!) Jag behövde bara hålla inne scrollbaren (ellervadden nu heter, den man flyttar uppochned för att gå upp eller ned i inlägget, typ.) och när jag gjorde det så slutade bilden snurra... lätt som en plätt, man behöver inte ladda om sidan eller nått (nu vet jag inte om det var det du menade med "ladda om" men jajja :gremsmirk: )...

Jonas, har hittat en ny favvo smiley: :gremsmirk: den gamla var den här: :gremwink: så kan det gå...

Johan K

Gammal & dryg
Låter ju intressant iaf !!

Det här rollseplet låter iaf lite intressant ju !!
kan ju hoppas på att det komer en recensiont här på rollsel.nu

Kornella

Warrior

"Men om de inte vill sälja sitt lir så har de ju en lysande kampanj igång, håll bullmalen stängd och se till att ingen begriper ett jota om spelet! ^_-"

Ja, precis;). Förhoppningsvis hittar de till det här forumet och svarar på våra frågor, vore hur kul som helst att få veta mer.

Det är nästan otroligt att hela produktionen, tryckningen, publicering och allt gått "hela" rollspelshobbyn förbi, hur har det varit möjligt?

Nella