Re: Undviker Pompedia
"Jag tog en kort titt på Pompedias hemsida. Tyvärr visade de för lite material ur spelet, så jag kunde inte bilda mig någon uppfattning, men den beskrivning de gav av spelet (nåt om fantasy med lite humor) gjorde i alla fall inte mig nyfiken. Om de inte skärper till sig och visar mer matnyttigt material ur spelet kommer jag att sky Pompedia som pesten.
Inte tyckte jag om namnet heller."
Kom igen
, ge dem en chans! Man behöver inte sky ett spel bara för att man inte vet något om det. Ointresserad ja, men sky ett spel som pesten är väl lite att ta i, eller?
Min ärliga åsikt är att jag inte kommer bli intresserad av spelet oavsett om de presenterar material eller ej, standardfantasy är helt enkelt inte min grej. Men jag kan inte låta bli att insupa mig av den uppenbara skaparglädjen, superkuligt. Ingen förlorar heller på att ytterligare ett kommersiellt rollspel lanseras. Hoppas bara de lyckas sälja tillfredställande antal ex för att kunna fortsätta ge ut material.
Och nej, jag gillade inte heller namnet, men det är ju en smaksak.
De borde göra mer väsen av sig, typ öppna ett forum, eller överhuvudtaget maila folk om att de finns till. Deras hemlighetsmakeri är nästan i klass med Järnringen och Riotminds innan de släppte sina respektive spel
. Men nu är Qairos Games redan klara med sitt så de borde inte gömma sig, konstig strategi att sälja spel med. Fast å andra sidan jag är supernyfiken
.
Nella - Svamlar