Rosen
Myrmidon
Re: Lärarmode: on
Starta en politiskt blogg vet jag, det är populärt nuförtiden har jag hört.
Absolut inte - det finns få saker jag avskyr så mycket som att behöva snacka politik.
Med "svenska myndigheter" antar jag att du menar socialdemokraterna?
Känner du till några andra?
Regelbördan är kolossal, tro mig, och den fortsätter att växa. Jag tänker inte bränna mer tid på att surfa fram exempel, näringslivet har iaf skrivit åtskilligt i ämnet.
För ett par år sedan hölls det en manifestation i Stockholm där man ordnade högläsning av hela regelverket för småföretag, paragraf för paragraf. De fick stå och läsa i skift; minns inte hur många dagar de höll på, men det var flera.
tre månader för att starta upp ett aktiebolag låter inte så farligt i mina öron
Lägg till de 100.000 kronor som måste läggas upp on the table också. Det var 50 papp förut, men någon tyckte väl att det var för lindrigt.
Fast nu handlar det inte om det ursprungliga ämnet längre.
--
Åke
Starta en politiskt blogg vet jag, det är populärt nuförtiden har jag hört.
Absolut inte - det finns få saker jag avskyr så mycket som att behöva snacka politik.
Med "svenska myndigheter" antar jag att du menar socialdemokraterna?
Känner du till några andra?
Regelbördan är kolossal, tro mig, och den fortsätter att växa. Jag tänker inte bränna mer tid på att surfa fram exempel, näringslivet har iaf skrivit åtskilligt i ämnet.
För ett par år sedan hölls det en manifestation i Stockholm där man ordnade högläsning av hela regelverket för småföretag, paragraf för paragraf. De fick stå och läsa i skift; minns inte hur många dagar de höll på, men det var flera.
tre månader för att starta upp ett aktiebolag låter inte så farligt i mina öron
Lägg till de 100.000 kronor som måste läggas upp on the table också. Det var 50 papp förut, men någon tyckte väl att det var för lindrigt.
Fast nu handlar det inte om det ursprungliga ämnet längre.
--
Åke