Nu säger jag inte att jag på något sätt är medelanvändaren men själv är jag mycket mer tolerant mot nybörjare än mot erfarna användare.. Dessa kan ju inte alltid veta om en diskussion precis har diskuterats eller om det finns några bra trådar.. De vet inte hur forumsjargongen (hur man diskuterar på forum generellt sett) brukar vara, men det lär man sig i regel efter 100 inlägg (om ens det, visserligen.. För mig tog det nog många fler inlägg).. Har användaren också en slarvig svenska så antar jag att denne är ung och har ännu större överseende..
Att du är mer tolerant betvivlar jag inte, jag är mer "tolerant" när jag diskuterar med mina småsyskon..
Tror du för den skull att de eller unga "tolererade" forumiter känner sig "tagna på allvar" eller "bedömda som intressanta"? (citat ur trådstarten)
Visst, det är en åsikt.
Som jag ser det validerar du grundfrågan med ditt resonemang, men där får det nog sluta för min del..
"Om en genial idé uttrycks i dåligt språk, gör det idén självt mindre värd?" Jajjemen.. Ta glittersnus inlägg som exempel.. Det var så slarvigt och ogenomtänkt skrivet att jag inte ens orkade läsa igenom det.. Dock så var det folk som försökte hjälpa glittersnus att utveckla sig, just för att han antagligen är en så ung skribent.. [flum startar] Rising påpekade det för länge sedan.. Att forumet var så vackert för alla var ansiktslösa och kunde bedömas efter samma mall.. De enda som förlorar på forumet är de som har dyslexi och inte kan stava korrekt.. [flum slutar]
"Jajjemen".... Tur att de flesta lärde män genom tiderna
inte resonerar(-ade) som du gör, då hade vi nog varit fast i medeltida (nej lajvare, det är INTE ett bra tecken...) -teknik, med vackert utformade böcker.
Vad jag vet förstår inte forskare av idag alla av einstens teorier & anteckningar, ska vi då bedöma de idéer vi inte kan uttyda meningen ur som "slarvigt och ogenomtänkt" och överge dem?
Personligen tycker jag Rising hade storfel.
Alla ÄR inte ansiktslösa, de högre känner varandra åtminstone bra nog för forumsöl..
Och alla bedöms
inte efter samma mall.
Visst, ovan är åsikter & följder av åsikterna...
Men det står jag nog fast vid.
Jag ser om något bättre & bättre bevis för dem.
-Men det är ju bara lilla jag...
Om du känner att du fått en överdriven bredsida så ursäktar jag..
Har bara svårt för dylika resonemang.