Mogger
Hipsteranka
Jag tycker att det låter bra, men tror inte att jag håller med. Jag tror inte att vi kan eller bör behandla alla, oavsett kön, etnicitet, ålder, etc fullständigt lika. Det finns alltid en kontext. Vi kan inte ignorera den. Det är helt historielöst och strider mot det mesta vi kan om psykologi, pedagogik etc. Vi bör behandla alla efter bästa förmåga och efter behov. Det där med fullständig likabehandling på alla plan är inte bara orimligt. Det är omöjligt. Dessutom innebär det även att vårt argument är ogiltigt eftersom ni bara kan vifta bort det med ett "Dubbelmoral! Ni är hycklare!", utifrån något hypotetiskt resonemang.Reddokk Fheg;n153959 said:Att det är skillnad på objektifieringen av män och kvinnor håller jag med om. och att det finns olika former av objektifiering där en del inte är speciellt allvarlig medan vissa kan vara väldigt förnedrande. helt klart
men i grunden har det med sättet den/de utsatta blir objektifierade. inte könet. Även om det tyvärr görs på tok för mycket skillnad på folk på grund av kön är fel. Men att försöka rätta till detta genom att göra skillnad på kön är rätt vansinnigt. Och att anse att ett kön av någon anledning är mer ok att att objektifiera är att göra skillnad på könen
Att Göra skillnad på sätten de utsatta blir objektifierade är en HELT annan sak
Särbehandling är givetvis inte bara ok, utan även önskvärt, om den syftar till att MINSKA ojämlikhet.
Edit: jag tycks inte kunna hålla mig ifrån den här tråden...