Nekromanti [Promotion] Rollspels-pod!

Nässe

Myrmidon
Björn Wärmedal;n63846 said:
Måste kampanjer vara episka? Vilken typ av världar och/eller system lämpar sig väl för kampanjer och varför?
Låter spännande!

Nässe

Myrmidon
DeBracy;n63814 said:
Ni berörde väl ämnet om huruvida det är "viktigt" att avsluta en kampanj eller inte i ett tidigare avsnitt, så det kanske ni känner er klara med?

Annars: är förändring ett måste för en kampanj? Spelar det någon roll vad som förändras (rollpersonernas situation, rollpersonerna själva, rollpersonernas stats)?

Blir kampanjer bättre om de har asfeta namn?
Ja, jag har för mig att vi pratade om det där att avsluta kampanjer, och jag tror vi har rätt olika åsikter om det. Jag stör mig som fan på att inte avsluta och jag tror det är därför som jag i dagsläget spelar väldigt mycket kortare kampanjer, som kanske andra skulle kalla längre äventyr. Såklart också en del i att bli äldre och få mindre tid.

Förändring är väldigt spännande. Vi spelar mycket nu med ett system som inte har xp. För mig har det alltid varit en helig ko. Jag har älskat att ge och få xp och trott att jag skulle hata att spela utan xp. Men nu saknar jag det faktiskt inte.

:) Asfeta namn är en bra grej :)

Bra punkter, ska ta med mig dem till de andra!

Dilandau

Myrmidon
Har lyssnat på avsnitten nu, mycket bra och intressanta. Mer!

Kampanjer: Skillnaden mellan köpta och egenkomponerade kampanjer.

Nässe

Myrmidon
Nytt avsnitt ute nu!

Vi har fått en del förfrågningar från lyssnare som inte verkar veta vad rollspel är. Kul och oväntat att folk ändå lyssnar på podden. Vi bestämde oss för att spela in ett avsnitt där vi förklarar vad rollspel är, och där vi också spelar två scener.
Kampanjavsnittet blir nästa inspelning.

Hoppas ni lyssnar, och kom gärna med kommentarer, frågor och rop av olika slag! :)

Nässe

Myrmidon
Hej! Vill flagga för att det finns två inspelade avsnitt men för tillfället har vi lite tekniska problem... Räknar med att ha löst dem i veckan som kommer. Så om ni väntar, ha tålamod! :)

Nässe

Myrmidon
ÄNTLIGEN har vi fått upp nästa avsnitt... Vi har haft en hel del problem, som vi pratar om i slutet av programet (vi spelade in en kommentar). Finns ytterligare avsnitt inspelade så nu ska det förhoppningsvis rulla på. Avsnittet handlar om kampanjer. Hoppas ni gillar´t!

Nässe

Myrmidon
I slutet av veckan kommer ett avsnitt om skräck. Därefter ska vi spela in två avsnitt, oklart i vilken ordning. Det ena avsnittet kommer att handla om spelledarfärdigheter och utgå från ett rollformulär där vi fyller i våra egna stats, och det andra kommer handla om spelgrupper, ganska oklart vilka teman. Vi är väldigt tacksamma för frågor, tips om ämnen och allmänna åsikter!

Simon

Swashbuckler
Jag tycker det är helt fantastiskt roligt att lyssna! Längtar konstant efter nya avsnitt.

Blev jätteglad när jag plötsligt nämndes, eftersom ni ju pratat så mycket om spel där jag har varit med. :)

Tycker Dålig stämning är både fint och intressant – och modigt, särskilt med bihanget i slutet!

Fråga: En del av det ni pratar om finns ju i krönikeforumet i forumsarkivet. Är det kul att länka till de trådarna, här (kanske inte externt, på poddens blogg, men här på forumet)?

Nässe

Myrmidon
Hej Simon! Kul att du lyssnar och gillar, känns skitviktigt- då är vi rätt på det!!! :)
Dålig stämning ska jag nog credda Roman för, mycket hans förtjänst att vi inte la ner podden där...

Låter som en jättebra idé att länka till gamla spel. Osäker dock på om det går efter bytet av forum?

Letar efter ett sätt att prata om alla våra nätspel, och det kommer att komma, men lite osäker på hur eftersom Håkan och Roman inte spelar så. Kanske vill du vara med som gästpratar i ett framtida avsnitt?

Nässe

Myrmidon
Nytt avsnitt! Vi pratar om hur man får spelgruppen att funka, problem som kan uppstå, tamburin-vänskap och mycket mer!

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Har lyssnat på de tre första avsnitten nu och får säga att jag verkligen gillar det här! I synnerhet älskade jag delen där ni spelade upp er spelstund med paret ute i stugan. Ångesten dröp riktigt rejält och jag fick en stor klump i magen. I like it! :)

Ser fram emot resterande avsnitt! :)

Nässe

Myrmidon
Kul att du gillar Robert! Sitter just nu i soffan och läser Skuggstaten- spännande läsning.

Blir nog mer actual play längre fram, en av många planer och tankar :)

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Happy reading! :)

Trevligt med mer actual plays. Det var väldigt intressant och fångande det lilla som vi fick ta del av. Ser fram emot mer sådant!

Bra podd! Nu har jag äntligen lyssnat ikapp. Gillar verkligen hur ni djupdyker i diskussioner om själva spelupplevelsen.

Har bara två problem, av teknisk natur:
  • Feeden verkar lite skum. Jag får inte in avsnitt 109 i Podcaster och inte heller avsnitt 101-106 - utan enbart avsnitt 107-108. Nu går det ju att lyssna direkt via hemsidan, men det är ju lite meckigare.
  • Finns det något sätt att kommentera på er blogg utan att använda sitt Google-konto? Jag lyckas i alla fall inte...