Precis som du säger är egna tärningar den lättaste lösningen. Låt säga att vi når målet och kan trycka böckerna, men inte når till målet för tärningar så kommer vi sälja tärningar från vår hemsida så småningom ändå.
Om vi ska ha tärningar till många backare så kostar det en del tyvärr. Vi har en del tärningar redan, men inte så att det räcker till alla potentiella backers. Men de som är intresserade av att spela Zanguina kommer kunna få tag på tärningar - det är vår absoluta ambition.
Den tanken (om färdigheterna) tycker jag är intressant!
Det beror lite på hur du menar med "likvärdig". Min tolkning (rätta mig om jag tolkar fel) är alltså typ "kommer man ha lika stor användning av de två färdigheterna när man spelar?".
Då är det enkla svaret: troligtvis inte, baserat på mitt antagande att jag vet någonting om hur andra spelar rollspel.
Det lite längre svaret är: det beror helt på vad du spelar, vad spelledaren presenterar för situationer och vad du vill få ut av spelande. Vår - vad ska man säga? - utgångspunkt(?) är att man på ska kunna ha roligt på samma sätt som att spela en skicklig krigare som om man spelar en "vanlig" knegare - om det är så man vill spela. Det finns kanske färre situationer du kan lösa genom att måla ett fönster än med ett svärd (kanske - vad vet jag
) men VILL man kan glasmålning vara nog så viktigt om man behöver tjäna en slant eller drivs av att få utlopp för sina kreativa ambitioner. Vad vet jag...
Tack för tipset angående vad man ska visa på Kickstartern!