Nekromanti Raritetsrollspel i din hylla ?

Johan K

Gammal & dryg
Av ren nyfikenhet... :gremgrin:
Vad har du för rollspel som är lite av rariterter för dig, som ligger glänser i hyllan ??
För min del s måste mitt svar bli att jag har alal böcker till SW d6-versionen ifrån Äventyrssepl ståendes i hyllan min. Vilket jag är sådär oförskämmt nöjd över.. :gremgrin:
Sedan så är jag även mer än nöjd över att ha DoD(den gröna boxen), DoD Gigant, Dod Expert & Krilloian

Så skryt på om dina små rariter som du har stående i hyllan ! :tekopp:

/ Johan K, som är varm !!!

Krille

Super Moderator
Mest raritetsfaktor har nog Call of Cthulhu 20th Anniversary Edition, i rött fuskläder med guldtryck på ryggen och ett metallicrött elder sign på framsidan. Fast den är inte så ovanlig, den är mest dyr.

Andra ovanliga rollspel är Albedo 1st Ed, Dream Park RPG, Draug, Engel, Furry Pirates, Over the Edge, Silver Age Sentinels och Star Frontiers. Jag har inte träffat någon som har spelat dessa i Sverige, utom de stackars satar som jag själv har lurat in i fördärvet.

Storuggla

Champion
"Furry Pirates, Over the Edge,"

...

"Jag har inte träffat någon som har spelat dessa i Sverige, utom de stackars satar som jag själv har lurat in i fördärvet."

Lögn, du har ju träffat mig.

Storuggla, karaffkamaikaze

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Om Draug ska räknas har jag det. Annars har jag i egenskap av yngling inte så värst mycket -- dock äger jag ett gammalt Chock från Äventyrsspel (dock inte i hyllan) och den där gamla Fighting Fantasy-boken som tog systemet från soloäventyren och gjorde ett rollspel av det. Jag äger även ett Skuggornas Mästare (det här höll på att bli "Suggornas Mästare"...) och en Svärd och Svartkonster till Chronopia (vilket tycks vara den modul alla letar efter på begagnatmarknaden), samt ett tyskt Runequest. Om vi talar allmänt obskyra spel (dit väl Draug också får räknas in) äger jag också a|state, vilket inte är sådär jättespritt.

Storuggla

Champion
Jag har inget lastgammalt eller så, men jag har lite som är sällsynt här i Sverige:
Over the Edge, Legend of the Five Rings First Edition, Agone, Furry Pirates, Gear Krieg, Heavy Gear, Jovian Chronicles, Blue Planet och... uh... Gardasiyal och Tekumel: Empire of the Petal Throne. Fina grejjer, de där sista.
Edit: Glömde några: Draug, En Garde!, Promised Sands, Dying Earth RPG, SLA Industries, Swords of the Middle Kingdoms, Hong Kong Action Theatre (1st ed) och.. resten är nog ganska vanligt.

Storuggla, diggadiggafuu

Organ

Out of time, out of mind
....och Star Frontiers. Jag har inte träffat någon som har spelat dessa i Sverige, utom de stackars satar som jag själv har lurat in i fördärvet.
Jag har lirat en ohejjans massa Star Frontiers (fast vi har ju visserligen aldrig träffats, men i alla fall...). Jag äger dessutom spelet i fråga i två exemplar och en, med ett fåtal undantag, komplett produktlinje.

/Anders

Organ

Out of time, out of mind
Vad har du för rollspel som är lite av rariterter för dig, som ligger glänser i hyllan ??
Första utgåvan av Call of Chtulhu. Jag är även stolt över mitt exemplar av DragonQuest 2ed och min Sanctuary - City of Thieves-box. (Samt Star Frontiers som jag nämde på annan plats i tråden.)

/Anders

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Jag har ju tyvärr inget jätteovanligt, men en del prylar som är gamla och eftertraktade (eller bara gamla). Det finaste är väl hela konfluxserien till Drakar och demoner, samt allt material till Chock och allt material till gamla Mutant, utom äventyret Järnringen. Och En garde, naturligtvis.

/tobias

PAX

Jordisk Äventyrare
Av de gamla så finns:

Några gamla äventyr till Mutant.
En Garde!
Twilight 2000 + en bunt äventyrsmoduler
KULT-boxarna samt The Judas Grail

Av de lite nyare utgåvorna:

Delta Green + DG Countdown
Beyond The Mountain Of Madness + Expedition Pack
CoC 20th An. Edition

En gedigen Vampire: Tha Masquerade samling

..och sist och kanske minst... Sinkadus nr. 2

Foggmock

Myrmidon
Jag vinner igen!

Jag har World of Synnibarr.

Sen har jag Street Fighter-rollspelet, Lost Souls, allt till Warcraft d20-RPG:t (inte så "rart", mest dyrt och kompletta samlingar är alltid hett), allt till Chronopia utom Svärd och svartkonst, allt till Mutant: Undergångens arvtagare, komplett Svavelvintersvit minus Kristalltjuren samt Draug (som gills för Krille hade med det).

Ulfgeir

Swashbuckler
oj, rariteter är de måhända, men glänser njae..

Har rollspelet baserat på Darksword-trilogin av Margaret Weis + Tracy Hickman. Helt ospelbart.

Har ett rollspelssupplement baserat på filmen Willow.

Sedan ett solorollspel som heter "Faerie mounds of dragonkind" eller någotsådant Orkar inte leta fram det nu då det ligger underst i ett skåp

/Ulfgeir

kalcidis

Hero
Har väl inte så mycket rariteter längre. Sålde av massvis med böcker och boxar för några år sedan. Nu har jag väl komplett Svavelvinter-serie och en bunt klassiker till Drakar och Demoner (minns inte vilka jag har och vilka jag inte har dock ... hade i princip allt som släppts från DoD 2-4 tidigare) och olika tidiga Äventyrspel-spel.

Misstänker att Usagi Yojimbo från GRG kommer vara både eftertraktat och dyrt i framtiden (den förtjänar det iaf!). Vet inte vad det anses vara nu dock.

Har första utgåvan av Delta Green till CoC (kanse bara finns en ... var snack om eventuella reissues och grejer).

Shit ... kommer faktiskt inte ihåg vad jag har för böcker. Lite sorgligt att hela ens rollspelshistoria ligger och dammar i ett par banankartonger i föräldrarnas källare (tre eller fyra banankartonger).

Men om man får skryta om figurspel så har jag svenskskapade Apokalyps som jag tycker är fantastiskt. Någon mer som har det och kanske vill spela en omgång någon gång?

Marcus J

Hero
Det ända som kvalar in är väl mitt ex av Burning Wheel, first edition.

Sen har jag en (nästan) komplett produktlinje av Eon, om jag kan rota fram min (mycket) slitna Eon 1 bok. Det ända som saknas är den obskyra Eon 1 deluxe.

/Marcus saknar kr för inköp.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Jag får nog säga att den största raritet är första utgåvan av Drakar och Demoner som kom -82. Och i så har jag en i stort sett komplett samling till rollspelet i fråga (saknar första utgåvan av Dimön och DoDT).

I övrigt är det inte så mycket - har sålt bort det mesta övrigt som kan klassas som rariteter. Eller ja, en sak till. Horror on the Orient Express till Call of Cthulhu är inte fy skam. :gremsmile:

thark

Hero
Jag har minsann Orientexpressen också, och ack så mycket jag fick ge för den på en LinCon-auktion för ett antal år sen.

Rariteter är väl tveksamt, men gamla spel som finns här är Megatraveller (i Rosa Lådan™), AD&D 1ed, Top Secret S.I., Harnmaster 1ed och Gamma World (4ed, tror jag).

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Det är ju praktiskt taget gratis!

:gremwink:

Jag tror jag gav 4-500 för mitt exemplar... :gremtongue:

Big Marco

Läskig
Svår fråga - jag kanske skulle fota mitt bibliotek.

Nåja - komplett uppsättning James Bond OO7 (Victory Games), alla svenska soloäventyr från Ä, och många av de övriga också (FF, D&D). Delta Force, Aftermath (i nästan Mint), Millenniums End komplett, Spycraft komplett, Mutant Chronicles komplett, Twilight 2000 komplett, 2300 AD komplett, Dark Conspiracy + noveltrilogin, allt Lancelot gav ut, Fading Suns, SLA Industries, Blue Rose, Heaven and Fate, Over the Edge, Seventh Seal, läderutgåvorna av CoC samt Players Handbook, Godlike, Phoenix Command komplett, och en massa annat krafs. Nobilis, Torg box, NOIR, Mean Streets och Space 1889.

Bland brädspelen är jag mest stolt över Blood Royale och Aliens Board Game. Och CSI. ,-)

Spitfire

Swordsman
Det mest sällsynta jag har är nog white wolfs Aeon limited edition (bytte sedan namn till trinity) i "pärmformat" (1997) samt ett James Bond 007 från Victory games (1983)