RasmusL said:
Jag upplever att många rollspel skrivs för att läsas snarare än att spelas och jag tänker mig att det är en minoritet som läser recensioner med det primära syftet att hitta nya spel att köpa och spela, snarare är recensionsläsandet underhållning (som säkert ofta kan skapa ett intresse -> köp).
Själv kan jag inte komma på ett enda rollspel som har givit mig uppfattningen att det är skrivet bara för att läsas, och inte för att spelas. Att jag läser mer rollspel än jag spelar beror, utöver material att få inspiration från, också på svårigheten att hitta kompatibla spelare och samla dem på samma fysiska plats tillräckligt ofta under tillräckligt lång tid.
När jag själv läser en recension så är det för att få en uppfattning om spelet är värt att lägga hyllplats på, eller om det är värt att införskaffa PDF-version av.
Själv är jag allergisk mot recensioner som är skrivna i någon form av underhållningssyfte. Men det finns säkert olika smak där med.
Din och min tolkning av kranks inlägg är så fundamentalt olika att vi lika gärna kunde ha läst två olika inlägg. Jag misstänker att minst en av oss har misstolkat vad han skrev.