Jag vill se rollpersoner som kan något när de har varit yrkesverksamma ett antal år inom ett visst yrke. Dvs deras kunskap skall återspeglas i färdigheternas värden vilka borde vara mycket högre från början än vad som ges i de flesta rollspel. Att harva runt i äventyr för att skrapa ihop erfarenhetspoäng för att få en mer erfaren rollperson på pappret, är meningslöst anser jag.
Ett enkelt men funktionsdugligt sätt att hantera personskador. Att kryssa rutor för chockpoäng, blodpoäng och smärtpoäng blir för mycket att hålla reda på. Skadorna bör ges per kroppsdel och borde behandlas därefter. Storleken av skadan bör kunna jämföras men RPns storlek eller fysik för att visa hur stor skadan verkligen är beroende på om den sker i benet, magen eller i huvudet. (Ett riktigt bra formulär för att hantera skador vore oxå att föredra.)
Ett enkelt men funktionsdugligt sätt att hantera personskador. Att kryssa rutor för chockpoäng, blodpoäng och smärtpoäng blir för mycket att hålla reda på. Skadorna bör ges per kroppsdel och borde behandlas därefter. Storleken av skadan bör kunna jämföras men RPns storlek eller fysik för att visa hur stor skadan verkligen är beroende på om den sker i benet, magen eller i huvudet. (Ett riktigt bra formulär för att hantera skador vore oxå att föredra.)