Nekromanti Renässansstadskampanj

Radioaktiv

Hero
Inspiration? Men kanske de vanligare husen när man kommer en bit in i staden och bortom de grå? I dunno. Jag mest tänkte på kampanjen när jag såg den.

Radioaktiv

Hero
Kan vi inte ha en grotta där det finns lila och svarta saltkristaller och som används som någon religiös plats? Helgedom? Vallfärdsmål? :gremsmile:

Anarchclown

Swashbuckler
Vem har sagt att vi inte redan har det nere under staden? Muahahaha! :gremsmile: (Alltså om du vill klämma ihop det så är det bara att tuta och köra)

Anarchclown

Swashbuckler
Funderade lite på namnet Ch'Araldagy. Detta betyder ju bosättning vid himmelsk punkt. Det är ju knappast namnet på landet dock. Därför har jag börjat fundera på vad landet heter egentligen. Jag tänkte mig eventuellt att andra än jag kan komma med förslag medan jag funderar på min egna kant.

Radioaktiv

Hero
Förslag på plats, mer bestämt en grotta under staden.

En grotta med väggarna täckta av blodröd jaspis, och över det ligger ett lager kvartsglas som smält dit. Allmänt så kanske det kallas vulkanens hjärta, ligger en bit in på väg under vulkanen och är varmt som attan. Man kan dock gå dig och motsvarande bada bastu för att rena sig från onda ämnen och tankar som man helt enkelt svettas ut.

Jaspis:

Anarchclown

Swashbuckler
Stora lärosäten som Algogne har säkert en enorm mängd böcker. De flesta av ätterna samlar säkert på böcker. Precis som att kyrkorna gör det. En person samlar nog dock sällan på sig mer än tio böcker eftersom tryckpressen inte är uppfunnen än.

Radioaktiv

Hero
Okej, jag förstår. Men när det gäller att det finns skrivarskolor och undervisning i Ch'Araldaghy så borde det väl finnas någon eller några "standardrullar" som alla skolor har?