Mekanurg
I'd rather be different than indifferent.
Jag tycker att Athas är spännande och jag skulle gärna göra en liknande kampanjmiljö till Retro-DoD. Mer öknar åt folket!Peter;n210700 said:Vad har du egentligen emot Athas
Jag tycker att Athas är spännande och jag skulle gärna göra en liknande kampanjmiljö till Retro-DoD. Mer öknar åt folket!Peter;n210700 said:Vad har du egentligen emot Athas
Christer Regebro skrev Marsklandet före den svarta boxen och jag gjorde MB1 före Expert. Så de hör nog till Epok I. Vad gäller Torshem så (IIRC) var den ursprungligen inte världsspecifik, utan det var jag som flyttade den till EA.Peter;n210676 said:Det är ju förstås en fullständigt arbiträr epokindelning, men för mig är åtm. Monsterbok I och Marsklandet på gränsen till epok I. Kanske att definiera som tiden innan vi visste hur Ereb Altor såg ut (jag drar mig till minnes en tidig Ereb Altorkarta i Sinkadus som var väldigt nära europa).
Men det är klart att det egentligen inte går att dra några klara gränser.
Måhända att det är bara du, men den diskussionen hör inte hemma i den här tråden. Tvärtom är det ohyfsat, onödigt och mot reglerna att skräpa ner tråden på det sättet.Paco;n212257 said:Är det bara jag som tycker det är helt överflödigt med ett retro-DoD?
Se det understrukna kursiva. Jag vill inte se sånt fjäfs i fortsättningen.Reglerna said:4. Skräpa inte ner trådar. Om du vill korrigera eller peka ut vad du anser vara ett misstag eller felslut i ett inlägg så är det förstås helt okej; men om du har problem med diskussionens grundläggande förutsättningar och hellre såg att ämnet inte diskuterades alls – strunta i den. Påpeka inte för alla inblandade att det är slöseri med tid att diskutera ämnet, för om de höll med dig skulle de inte diskutera saken till att börja med.
Krille - låter som om du skall ha en licenspengBifur;n212249 said:Något slags "stances" i strid verkar tilkommit att döma av bilderna.
Jag håller för ögonen och hoppas du har fel! Personligen är jag ingen större vän av stanser som jag sett det tillämpas hittills - vare sig i järn eller andra spel har jag tyckt att det riktigt blivit bra spel av det. YMMV såklart.Bifur;n212249 said:Jaha, nu verkar det vara på gång, får se om det dyker upp snart. Ser trevligt kort ut och snyggt ut, i övrigt svårt att sia. Något slags "stances" i strid verkar tilkommit att döma av bilderna.
Det borde ju fan va snart nu, iom att de håller på och mailar oss om fraktetiketter etc. Hoppas det kommer innan man far söderöver över helgerna =Dtupelo;n212297 said:Någon som hört när det kommer?