Så sant, Åke. Sådan var Rising. Han skrev aldrig några taskiga inlägg - annat än på skämt med sin sköna, finurliga humor som vi alla tyckte så mycket om. Han var en duktig skribent, en stor tänkare och en välkomnande hand här på forumet. Fan, fan... Vad han behövdes och behövs. Det är för sent nu och vi kan inte annat än att ta vara på värmen, kunskapen och minnena som finns kvar.
Fast, vi kan också - inte bara för Rising utan för oss alla - ta lärdom av Rising. Hyckleri och skitsnack vore det annars att se upp till honom och minnas hans godhet om vi inte kan ta vara på den på något sätt. ... Det tycker jag i alla fall.
Jag tycker att vi alla ska bli mildare och mer omtänksamma mot varandra. Inte bara som forumiter utan som människor. Visst, det är ett stort steg att bättra sig som människa så låt oss då i alla fall börja med forumitbiten. Kan vi inte lova varandra och ta vara på lärdomarna från vår käre och saknade Rising och alla bli givmildare, hövligare och mer inbjudande i våra inlägg?
Jag tänker då bli det i alla fall, för jag såg och ser upp till personer som Rising, som alltid hjälper vare sig de får något tillbaka eller ej.
Rising var och är en god förebild för hur en god forumit och medmänniska ska vara. Han visade oss också hur mycket det här forumet, likväl som andra gemenskaper online, har att ge. Gemenskapen på Internet är lika viktig som den i verkliga livet. Det visade Rising. Och, många forumiter har lämnat det här forumet pga harm, split och bristande attityder åt ena eller andra hållet. Dessutom har jag då och då fått uppfattningen av att vi har ett tämligen dåligt rykte här. I alla fall har vi ett rykte att vara insnöade principarslen.
Kort och gott, jag vill inte bara minnas Rising utan jag vill också ta till mig några av de stora tingen han lämnade efter sig - givmildhet, värme och eftertänksamhet. Rising är värd det och vi är alla värda att bemötas bättre och ge varandra en hjälpande hand lite oftare.
Jag tänker försöka i alla fall, för Rollspel.nu är mycket viktigt för mig med - mycket viktigare än jag trodde. Synd att en god människa var tvungen att möta ett tragiskt slut för att jag skulle inse det. Tårarna jag fällt över Rising - en man jag tyvärr inte kände i verkliga livet - har fått mig att inse att livet är skört, och att vi alla är värda mer omtanke.
Rising, åter en gång - jag saknar dig.