En inbrottstjuv som försöker vara hederlig i WFRP. Jag har fått kneg i en bokaffär (sic!) som rivs av min kroniskt frånvarande farbror. Där sitter jag och hänger dagarna i ända och dricker glödgat vin och äter pajer (det är vinter) tillsammans med min polare Erich, en cutpurse som inte har några planer på att bli hederlig alls. Lägg till en försupen tunnelfighter och mixen är komplett.
Spelledaren försöker desperat få oss att äventyra efter de krokar han lägger ut, men jag och Erichs spelare sitte roch kör ett amatörteaterdrama istället.
SL: "Ja, så ser ni över murkrönet att två stora killar smyger sig mot templet och-"
Erichs spelare: "Hörru Maxi, ska vi inte ta oss en paj? Det skulle väl sitta fint med en paj? Och lite rött?"
Jag: "Jooo... det vore ju gott. Det är ju rysligt kallt. SKa vi gå tillbaka?"
Erichs spelare: "Ja, det gör vi, så plockar vi upp lite paj och rött på vägen. Gottgott."
Sl: "Men... men... men..."
Till saken hör det att ingen av oss kan läsa, så jag har noll koll i en bokaffär att göra. Jag eldar upp böcker för att få det lite varmt i bokhandeln.
Kund: "Har ni Adolphus Magiska Teorier och Kvantgeografi?"
Jag: "Öhh... näää... men vi har den här boken med erotiska kopparstick av bävrar!"
Jag får aldrig något sålt.
Storuggla, the straight and narrow path