Nekromanti Rollspel 2009

Glömmde lägga till fler böcker till Qin på listan.
Jag vet att de är under arbete att översättas till engelska, det återstår bara att se hur lång tid det tar.

Mogger

Hipsteranka
hallogallo said:
Genesis said:
Och Revolver, faktiskt. Jag är djävligt spänd på det.
Och ytterligare en som ställer sig i kö och väntar på Revolver.
Det är ju fantastiskt roligt! :gremsmile: Dessutom lysande motivation!

Det kommer givetvis att finnas möjlighet att prova på GothCon, i någon form.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
På något vis tycker jag tråden illustrerar problemen med den svenska spelscenen -- de flesta är framför allt intresserad av sina egna projekt, eller möjligen av grejer från företag som lagt av. Givetvis är det långt från en vetenskaplig slutsats, men det ger inget förtroendeingivande intryck.
Jag håller med om att det är synd, men det säger mer om den svenska rollspelsmarknaden just nu än om hur egotrippade vi är som bara längtar efter våra egna spel. Tyvärr är det inte speciellt mycket på gång. Varken Järnringen, Riotminds eller Neogames kommer att komma ut med ett nytt rollspel nästa år. Okej, Neogames kan eventuellt komma ut med en nyutgåva av ett gammalt rollspel, vilket alltid är något. Mindless gaming är väl den enda större aktören som har något på gång. (Och med större aktör menar jag aktör som består av ett antal personer större än 1.)

Krank påminde mig ju förresten om nyutgåvan av Nobilis. Den är jag sugen på.

/tobias

Zire

Swashbuckler
Jag hoppas på att RM ska få upp modet och släppa lite prylar till DoDT. Annars väntar jag på Coriolis världsböcker för att se om det blir någon investering i systemet. Och vågar man hoppas på Neotech 3 så gör jag det också.

Krille

Super Moderator
  • Jag vill ha grejor om Gondor och Mordor och deras trollkarlsbok till Lord of the Rings RPG, men Decipher har tappat licensen och lagt ner sin rollspelslinje.
  • Jag vill ha mer grejer till Serenity RPG, men Margaret Weiss Production har tappat farten och koncentrerar sig på Battlestar Galactica.
  • Call of Cthulhu är rätt så komplett som det är, så där känns det mest som att de kan överraska mig.
  • Star Wars RPG är som bekant d20 numera, och sårry, men jag gillar det inte.
  • Mutant: Undergångens arvtagare är rätt klart.
  • Har Atlas Games gett ut något till Feng Shui på sista tiden?
  • Engel är... tja, dött.

CapnZapp

Myrmidon
Vad gäller svenska spel hoppas jag på Coriolis och MC. I övrigt inte jättemycket.

Jo, Song of Ice and Fire. Böckerna var inga höjdare (det blev ju beklämmande uppenbart redan efter första boken att GRRM inte vet vad han vill med sin historia - kan nästan se honom sitta och rulla en T20 för hur varje kapitel ska sluta...), men rollspelspotentialen för mig som gillar down-to-earth fantasy med mycket intriger är ju uppenbar. :)

Sedan ser man ju till att hålla sig ajour med utvecklingen inom Call of Cthulhu och WFRP, men jag hyser inga direkta förhoppningar där...

Anders Åstrand

Swordsman
Jag ser främst fram emot Players Handbook II och Arcane Power till DnD4

Sen undrar jag vad Dungeon Delve som står med i WotCs utgivningsplan är för något. Någon som är mer insatt i DnD än jag som vet?

Oscar Silferstjerna

Doktor Snuggles urmakare
Personligen ser jag förstås mest fram emot Western, där jag ju också är med och skriver (dock inte grundreglerna). Det lär bli det klart största och mest påkostade svenska släppet nästa år. Välbehövligt för branschen i Sverige.

Vad marknaden också skulle behöva är kanske ett helt nytt Sagan om Ringen-spel med ett modernt och enkelt regelsystem. Man behöver verkligen fundera över vad man ska göra i Midgård (återuppleva böckerna i någon mening eller göra helt andra saker, kanske i andra tidsåldrar). Och därtill massor av fluffiga kampanjböcker med stora och snygga färgkartor. Jag hade gärna sett ett Burning Gondor eller liknande.

Honken

Hero
och paizos nya grejer till Pathfinder...

Jag måste hålla med där. Leder just nu första delen i Rise of the Runlords, och "Burnt Offerings" och "Skinsaw Murders" är nog bland det bästa jag läst i äventyrsväg på länge.

/Honken

vandraren

Swordsman
Jag ser fram emot massa coola moduler till Coriolis, inklusive rafflande äventyr i den tredje horisonten.

Skulle även vara intresserad av en modul till Saga. Ett uppdaterat Västmark skulle inte heller vara pjåkigt.

Och självklart så bara måste en hel drös Neogames-moduler komma ut nästa år: Alver, Jargien, Västlanden. Hoppas jag i alla fall...

Poseur

Swashbuckler
Jag vill nog helst se;
Sandukar: hoppets stad-Noir
Västländerna-eon (please 2009?)
Alver 2-Eon

Även andra titlar är spännande men speciellt dessa.

Dimfrost

Special Circumstances
Det är inte mycket jag direkt väntar på. Det ska bli intressant att se vad WotC gör med Eberron när det uppdateras till D&D4, men det är ju inte direkt så spännande. Och några intressanta indiespel finns det ju, men man vet aldrig när de kan tänkas dyka upp (jag tänker bland annat på Psi Run och Stranger Things). Jag känner att mitt intresse för att köpa rollspel av någon anledning har avtagit rejält.

Men, äh, svenska spel är ju alltid kul. Jag är nyfiken på hur Tysta stadens hjältar, Wolframfästet och Haragada Classic ( :gremgrin: ) kommer att bli, till exempel. :gremsmirk:

Honken

Hero
Jag vet inte om jag har så mycket jag ser fram emot under 2009. Vad gäller svenskt rollspel skulle det nog kanske vara Jargien modulen till Eon, men den har varit på gång så länge så jag har som slutat bry mig.

Jag vet med mig att jag såg fram emot Coriolis, men jag har än inte köpt spelet så... Får nog bli att göra det någon dag.

Jag har sett fram emot Keys to the Supernal Tarot till Mage the Awakening, men den har ju just kommit ut. I och för sig så aviseras Seers of the Throne i Tarot boken, och den ser jag fram emot!

Det som jag också är nyfiken på är Dresden Files RPG, då jag avnjutit bokserien och gillat universat som beskrivs. Jag kanske borde kolla in FATE, fast jag för mig är nog inte systemet fullt lika viktigt som känslan i spelvärlden.

/Honken

P Lex

Warrior
Jag väntar ivrigt på Clone Wars Campaign Guide till Star Wars och Den Tredje Horisonten vol. I – Kua och Coriolis till Coriolis. Och Western så klart.

Christoffer

It's all pig.
Honken said:
Det som jag också är nyfiken på är Dresden Files RPG
Absolut! Efter att lyssnat på Narrative Control och deras kommentarer kring speltest av Dresden Files så har jag satt upp det på listan över kommande spel som bör spanas in...