Nekromanti Rollspel + alkolhol is teh shit

RasmusL

Champion
Har du testat<? Ja g men ar veerkligne teastat med människor som vill samma sak som du? Nått djupare djup? Hårdare hårt? Nähä<? Varför finnns det ett motstånd?

Sodivra

Champion
Elmrig said:
Har du testat<? Ja g men ar veerkligne teastat med människor som vill samma sak som du? Nått djupare djup? Hårdare hårt? Nähä<? Varför finnns det ett motstånd?
Detet. Id, man. Allt motstånd tjänar till att hålla mörkret borta. Vad har ni kört/druckit, kompis?

Brynolf

Dum fan
Motstånd mot att kröka och lira samtidigt? Har inte sett till något sådant motstånd. Rent pragmatiskt tror jag dock du kanske borde låtit bli att korka upp den sista kvartingen i det här specifika fallet. :gremsmirk:

anth

Vetefan
Ja, jag har testat.
Jag gör aldrig om det.
Värsta rollspelsupplevelsen jag haft.
Folk har en tendens att tappa koncentrationsförmågan och degenerera när de är fulla.
Och mina spelare kan bäst beskrivas som dysfunktionella psykopater ... i nyktert tillstånd.
Jag vill inte tala om det.
Bara förtränga minnet av att det ens hänt.

Korpen

Hero
Det är väl som med salt i maten, lite är trevligt, för mycket är värre än inget.

Möller

Hubert Hortlax
Nä, fy fan.

Jag har spelat ett enkelt berättar/gissar-sällskaps spel med en onykter släkt. Jag har aldrig varesig tidigare eller senare bevittnat ett bråk i denna släkt, men då ...

Som mest kan Scoop eller Fluxx funka på ett forumöl. En rollspelsbok skulle jag knappt vilja närma mig.

Troberg

Sinister eater
Alltså, en pilsner eller två, eller ett glas god whiskey som sällskapsdryck, men inte så att man blir berusad, då kollapsar spelet.

Basenanji

Postd20modernist
En av mina absolut bästa rollspelsminnen är från en Kultkampanj (Det där NY-scenariot). Vi spelade i gråa november och sågs på söndagar kl fyra...precis den tiden då en ordentlig bakfylla börjar bli något så när begriplig.

Vi satt där i min polares lägenhet med mat från McD och skakade samtidigt som verkligheten i spelet långsamt förvreds till galenskap.

krank

Går ondskans ärenden
Jag har väldigt svårt för fylla i vanliga fall, och fylla sänker förmågan till sånt jag tycker är roligt och viktigt i rollspel (problemlösning och sånt). Kan tänka mig att om man tycker att fylla är trevligt och spelar någon annan sorts rollspel så kanske det funkar bättre.

God45

#PrayersForBahakan
Spela vampire och ta en shot varje gång din karaktär dricker blod. Spelledaren dricker varje gång någons karaktär dricker blod :gremlaugh:

Xyas

Swashbuckler
Alkohol + brædspel = japp
Alkohol + rollspel = næ
Fylla + brædspel/rollspel = næ
Bakfylla + brædspel = japp
Bakfylla + rollspel (som spelare) = japp
Bakfylla + rollspel (som SL) = næ

chrull

Stockholm Kartell
Elmrig said:
Jag ska trycka det här på en t-shirt och sälja på DanCon.

Bassejr

Hero
Vin, cider, eller nåt annat som spelarna inte blir rent packade på, fine. Då kan man ha trevligt. Fram till för ett tag sen var jag övertygad om att mn inte kunde ha trevligt när man var berusad. Det är bara sant efter mer än 4 öl. Och värre än när man börjar göra saker, in och off, som man ångrar nästa morgon.
Man ska inte dricka så man blir för berusad för att stanna In Character, och man ska inte bli så full att ens medspelare börjar störa sig på hur full man är. Och ska man spela flera dagar i streck ska man absolut inte bli bakis. Då är coca cola bättre. Det blir man lika flum på. Speciellt om man spelar till 6 på morgonen.

Sapient

Swashbuckler
anth said:
dysfunktionella psykopater
Är dysfunktionella psykopater värre än vanliga psykopater, eller tar dysfunktionaliteten ut psykopatin så att de egentligen är ganska hyggliga personer om än en smula... udda.

Oh wait, "dina spelare" - jag är väl en av dem? Jag borde alltså veta.

Korpen

Hero
Sapient said:
anth said:
Är dysfunktionella psykopater värre än vanliga psykopater, eller tar dysfunktionaliteten ut psykopatin så att de egentligen är ganska hyggliga personer om än en smula... udda.

Fast är inte ett av tecknen på dysfunktionalitet en avsaknad om insikt om sitt eget tillstånd?

Sodivra

Champion
Sapient said:
anth said:

Funktionella psykopater tar över och slaktar brödrostindustrier och dekorerar sitt hem i guld och rovdjursskulpturer med pengarna.

Dysfunktionella psykopater bor kvar i sin mammas källare och gör bälten av bröstvårtor.

dawnrazor

Veteran
För ett tag sen hade vi en kombinerad spelkväll/herrmiddag. Tanken var att vi skulle lira först och sen skulle vi grilla och festa loss lite. Hur som helst så åkte mjöden fram under spelet, och sen ville spelarna spela vidare även efter maten. Och det ballade ur ordentligt. Spelarna hade kul, men jag, som GM, tappade totalt koncentrationen och tyckte bara att det var jobbigt. Första och sista gången jag spelledde "på kanelen"...

Botulf

Hero
Att ta sig några öl vid spelbordet en söndagseftermiddag i glada vänners lag är jag inte främmande för. Men att göra det till en redig fylla känns väl inte så meningsfullt.

Fienden

Hero
chrull said:
Elmrig said:
Jag ska trycka det här på en t-shirt och sälja på DanCon.
Och helt plötsligt önskar jag att jag kunde komma på DanCon.