solvebring said:
+1:ar även detta. Ja, för det suger sannerligen när folk högljutt babblar om annat, inte alls fokuserar på spelet och drar en massa kassa skämt och helt enkelt överröstar och avbryter spelet för en massa annat – det lilla de gör i spelet är mest på oseriös nivå, och blandas upp med de där kassa fylleskämten. Osv.
... Det är min erfarenhet av fulla människor och rollspel.
Edit: Och när samtliga kring spelbordet är fulla, så att nyktra slipper sitta och lida, så är det enligt min mening så att det är fyllan man har behållning av, inte själva spelet; för som sagt, fulla människor rollspelar dåligt. Man har kul för att man är berusad och umgås, fast man kunde lika gärna spela Wii eller vara ute på galej som att spela rollspel. ... Man gör nog bättre ifrån sig på andra platser än just vid spelbordet när man är i det skicket.
Jag skulle vilja påstå att båda de problem du lyfter fram beror mer på
varför man sitter vid bordet för att spela än
hur. Om spelarna har satt sig ner för att supa tror jag absoluit att de scenarion du lyfter fram gör sig gällande men om man har en gemensam överenskommelse om att det är rollspelet som är fokus, alkohol katalysatorn, så är min erfarenhet att det flyter på finfint.
Jag ser de problem du lyfter fram som orsakade av kolliderande agendor snarare än berusnignen som sådan, även om berusning ställer till med gedigna problem om agendorna kolliderar.
EDTIT: Frågan är således: finns det något som pekar på att jag har fel?