Nekromanti Rollspel + alkolhol is teh shit

chrull

Stockholm Kartell
Elmrig said:
Kanske det. Jag tänker mig att aktiviteten "fylla" passar ganska bra in på det du beskriver emedan agendan "rollspel" inte gör det. Om vi tänker oss en tydlig och gemensam målsättning att prestera bra rollspel och samtidigt dricka alkohol så upplever jag att det kan bli en vacker symbios snarare än en intern kamp. Det är lite som människor som kommer till spelmöten för att "umgås"; de kommer att störa/vara oseriösa/ofokuserade/fokusera på annat.
Menar du alltså att "fokus" och "hålla sig till agendan" är mer förknippat med "fylla" än med "rollspel" för dig?

RasmusL

Champion
chrull said:
Elmrig said:
Kanske det. Jag tänker mig att aktiviteten "fylla" passar ganska bra in på det du beskriver emedan agendan "rollspel" inte gör det. Om vi tänker oss en tydlig och gemensam målsättning att prestera bra rollspel och samtidigt dricka alkohol så upplever jag att det kan bli en vacker symbios snarare än en intern kamp. Det är lite som människor som kommer till spelmöten för att "umgås"; de kommer att störa/vara oseriösa/ofokuserade/fokusera på annat.
Menar du alltså att "fokus" och "hålla sig till agendan" är mer förknippat med "fylla" än med "rollspel" för dig?
Nej. Jag menar att om "fokus" och "hålla sig till agendan" är något spelarna gemensamt är överens om innan de börjar dricka så bör spelet inte spåra ur. Om folk däremot förväntar sig en fest och tar med sig en massa förutfattade meningar om vad det innebär att dricka alkohol samt hur det förändrar det sociala kontraktet så kommer det troligen gå åt fanders.

RasmusL

Champion
Vinsterna av alkholen kan sedan skördas om ovan är gällande och dessa kommer i ett kollektivt uppgående i historien där förankringen till vardagen ruckas en aning. Lite masspsykos, på ett bra sätt.

God45

#PrayersForBahakan
Elmrig said:
Vinsterna av alkholen kan sedan skördas om ovan är gällande och dessa kommer i ett kollektivt uppgående i historien där förankringen till vardagen ruckas en aning. Lite masspsykos, på ett bra sätt.
En bra spelledare är lite som en bra kultledare ibland :gremwink:

Hunk

Hero
drdentista said:
För ett tag sen hade vi en kombinerad spelkväll/herrmiddag. Tanken var att vi skulle lira först och sen skulle vi grilla och festa loss lite. Hur som helst så åkte mjöden fram under spelet, och sen ville spelarna spela vidare även efter maten. Och det ballade ur ordentligt. Spelarna hade kul, men jag, som GM, tappade totalt koncentrationen och tyckte bara att det var jobbigt. Första och sista gången jag spelledde "på kanelen"...
Jag har varit med om att spelledaren varit så packad att han somnade på väg tillbaka till spelbordet efter en pisspaus :gremsmile:. Det kanske inte är ett generellt tips för ett lyckat spelmöte, men vi hade i alla fall kul.