en hobby som gör att man hamnar med en grupp människor som innehåller minst en person man kan tänkas vara intresserad av. Sångkör eller blåsorkester känns vettigast
Saxifrage said:"Jag är Dungeon Master"
var tog han vägen?
Eh... vilka konvent hänger du på? Antalet brudar som är över huvud taget påsättningsbara* på konvent brukar i min värld kunna räknas på en stympad hands fingrar.
Ledsen att behöva vara plump, men rollspelshobbyn tycks dra till sig människor som bäst beskrivs med den slitna frasen "såg ut som det hade brunnit i ansiktet och någon försökt släcka med en brandyxa".
krank said:Tja, lite relaterat till ämnet - jag har just bjudit in flickan jag för närvarande är intresserad av till att vara med och spela. Hon blev hemskt entusiastisk, trots att hon aldrig spelat tidigare. Ska bli himskans spännande att se hur det blir.
Vi ska spela Oktoberlandet, och hon och jag ska träffas innan på tu man hand och skapa rollperson. Undras om jag ska bjuda på pannkakor?
//Krank, en riktig romantiker
Det klart du ska bjuda på pannkakor! Eller kanske lite borsjtj med piroger och ett glas sekt?
Jag hoppas att det går som du tänkt dig! Själv ser jag det förstås som ett riktigt eldprov för spelet: "Oktoberlandet -- när du hittat någon du tycker mycket om ..."
Christian, som gärna vill höra hur det gick