Mogger
Hipsteranka
Re: Fanboys, finns de?
Alltså, fanboys finns. Case closed!
*För egen del var det av ren lättja, eftersom jag inte orkade skriva om världsinfo och förklarade det med argument som "det finns ju saker jag inte gillar i den riktiga världen, det är ju bara coolt om det finns sådant i MUAs värld med." Jag förstod att det var lite snett, men det var den enklaste lösningen, tyckte jag då.
Jag vet att det under en tid på järnringen.nu fanns en attityd som innebar att det officiella materialet var heligt* och ifrågasättande uppfattades som kontraproduktivt och hämmande för spelet. Spelet ser ut som det gör (på gott och ont visserligen) men det blir inte bättre av att gnälla, bygg ut istället (men gör det i den sanna Mutantandan). Det var en lite märklig attityd kan jag tycka idag, och har gjort mig skyldig till en bunt sådana inlägg. Hos vissa var tendenserna tydligare än hos andra och jag tror inte att jag var den största syndaren, men det får andra uttala sig om. Det var iaf så forumkulturen såg ut. Detta gällde f.ö endast settingmaterialet och var svar på frågor som "varför finns rubbitar", "talande djur är töntiga" men efter en tid även "jag tycker att det ska finnas elefanter", "revolvrar är coolare än flintlås" och inte minst "jag har en teori om hur katastrofen gick till."Arvidos said:Jag köper inga uttalanden om vagt definerade kategorier.
Alltså, fanboys finns. Case closed!
*För egen del var det av ren lättja, eftersom jag inte orkade skriva om världsinfo och förklarade det med argument som "det finns ju saker jag inte gillar i den riktiga världen, det är ju bara coolt om det finns sådant i MUAs värld med." Jag förstod att det var lite snett, men det var den enklaste lösningen, tyckte jag då.