Nekromanti Rollspel.nu's filmklubb 2013 v1

God45

#PrayersForBahakan
Arvidos MC said:
krank said:
1) Du behöver se minst en film i veckan. Det behöver inte vara samma film som nån annan, men det får vara det.
Skulle vilja veta vad ni andra kommer titta på. Om jag ska vara med i en filmklubb så vill jag ha en film att prata om tillsammans!
Vad tänkte du se? Jag är flexibel. :gremsmile:

Sodivra

Champion
God45 said:
Arvidos MC said:
krank said:
1) Du behöver se minst en film i veckan. Det behöver inte vara samma film som nån annan, men det får vara det.
Skulle vilja veta vad ni andra kommer titta på. Om jag ska vara med i en filmklubb så vill jag ha en film att prata om tillsammans!
Vad tänkte du se? Jag är flexibel. :gremsmile:
Hm. Om jag kollar vad jag har liggandes så är det Che del 1 och 2, och 50/50, så de kommer jag nog se snart.

Sodivra

Champion
Åh! Och jag tänkte ju köra ett sim-athon, så jag kan se Call Girl också... jag har bara sett hans kortfilmer. :gremtongue:

Skyfall hade jag också tänkt se på bio.

God45

#PrayersForBahakan
Arvidos MC said:
Åh! Och jag tänkte ju köra ett sim-athon, så jag kan se Call Girl också... jag har bara sett hans kortfilmer. :gremtongue:

Hinner nog inte se skyfall tills söndag... Tills nästa söndag har jag sett den och är redo att diskutera däremot :gremsmile:

Che del 1 kan jag diskutera med dig dock :gremsmile:

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Arvidos MC said:
Vi funderade på det, men det går liksom på tvärs med vad åtminstone jag hade tänkt använda klubben till. Om vi skulle se samma film allihop alltså.

Jag har ingen aning om vad jag kommer att se. Det väljer jag när jag står vid min DVD-hylla... =)

Sodivra

Champion
krank said:
Arvidos MC said:
Vi funderade på det, men det går liksom på tvärs med vad åtminstone jag hade tänkt använda klubben till. Om vi skulle se samma film allihop alltså.

Jag har ingen aning om vad jag kommer att se. Det väljer jag när jag står vid min DVD-hylla... =)
Nä, inte allihopa: Någon!

Sodivra

Champion
God45 said:
Arvidos MC said:

Hinner nog inte se skyfall tills söndag... Tills nästa söndag har jag sett den och är redo att diskutera däremot :gremsmile:

Che del 1 kan jag diskutera med dig dock :gremsmile:
Sweet!

krank

Arvidos MC said:
Så är du på? Eller är du bara på de veckor du hittar nån att dela film med? Hur vill du göra?

Zorbeltuss

Hero
I'm in

Jag kommer nog börja med en film jag sätt många gånger, Groove heter den.

/Zorbeltuss

Übereil

Swashbuckler
Jag har tänkt titta på Der Baader Meinhof Complex eller Milleniumserien (sparar Hellboy II till lite senare).

Übereil, som även har Stalingrad och Lady Hawke liggandes

anth

Vetefan
Som någon annan sa har jag också gått ner mig i TV-serie träsket, men en film i veckan ska väl inte vara något problem (vet ej tusan om jag hinner till i morgon dock).

Anchorman

Swashbuckler
Det vore ju trevligt om alla poängsatte filmerna de ser.
Men vilken skala, 1-5, 1-10, 1-100?
Själv föredrar jag 1-5

God45

#PrayersForBahakan
Anchorman said:
Själv föredrar jag 1-5
1-10 tycker jag är bättre än 1-5. Om man har ett betyg precis i mitten kommer många välja det för att slippa välja. Har du 1-10 måste de välja antingen 5 eller 6. Alltså i den övre eller undre delen av medelmåttighet.

Troberg

Sinister eater
Om man, som jag, inte vill binda sig till att ta en film i veckan, men ändå skulle vilja skriva om någon film då och då, borde inte det vara OK?

!Paxen

Swashbuckler
Jag kan nog vara med, och kan kanske lägga upp en recension till imorrn.

Übereil

Swashbuckler
Troberg said:
Om man, som jag, inte vill binda sig till att ta en film i veckan, men ändå skulle vilja skriva om någon film då och då, borde inte det vara OK?
Jag ser inte vad vi andra förlorar på att utomstående kommer in och skriver egna recensioner eller kommenterar på andras, så jag ser på den här "en film i veckan"-begränsningen som jag ser på "bara filmer man aldrig sett"-begräsningen. Dvs du gör som du vill. För egen del kommer jag försöka vara strikt med "en film i veckan"-begräsningen då jag vill försöka få in en vana av att titta på film.

Übereil

krank

Anchorman said:
Själv föredrar jag 1-5
Jag tycker att man får välja själv vilken skala man vill använda. =)