Ingen hindrar dig.Troberg said:Om man, som jag, inte vill binda sig till att ta en film i veckan, men ändå skulle vilja skriva om någon film då och då, borde inte det vara OK?
Ingen hindrar dig.Troberg said:Om man, som jag, inte vill binda sig till att ta en film i veckan, men ändå skulle vilja skriva om någon film då och då, borde inte det vara OK?
Om olika skalor används så kan det vara idé att man är tydlig med vilken skala man använder. Så man vet om 5 betyder "så jävla bra" eller "helt ok".krank said:Jag tycker att man får välja själv vilken skala man vill använda. =)Anchorman said:Det vore ju trevligt om alla poängsatte filmerna de ser.
Men vilken skala, 1-5, 1-10, 1-100?
Själv föredrar jag 1-5
Ja, jag håller med. Klart man anger skalan. "5/5" eller "60/100" eller vad man nu känner för.Übereil said:Om olika skalor används så kan det vara idé att man är tydlig med vilken skala man använder. Så man vet om 5 betyder "så jävla bra" eller "helt ok".krank said:Jag tycker att man får välja själv vilken skala man vill använda. =)Anchorman said:Det vore ju trevligt om alla poängsatte filmerna de ser.
Själv föredrar jag 1-5
Übereil
Om man gör det på olika veckor =)anth said:Är det OK att recensera flera filmer?
Visst, för all del.Übereil said:
Ja ja, det är väl inte värre än att jag recenserar det mest intressanta under veckan de veckor jag ser mer än en film.krank said:Om man gör det på olika veckor =)anth said:Är det OK att recensera flera filmer?
En film per vecka till klubben. Vill du recensera mer får du göra det utanför =)
Ja nån ordning får det väl finnas här i kaoset En film per vecka i klubben räcker väl långt? Och sen tilltalades i varje fall jag av formatet "se en film-kommentera lite". Så det blir inga recensioner från mitt håll i varje fall.krank said://Krank, som egentligen inte kan låta bli att fundera på om hela grupptrycksgrejen blir svåranvänd om det plötsligt blir OK för medlemmar att skita i att se filmer eller se flera filmer samma vecka... Hela poängen med att formalisera försvinner ju.
Det är så jag tänker också. Det viktiga är att inte se det som en prestigegrej att andra gör mer än en själv - och den risken kan jag (vid närmare eftertanke) se om folk börjar resencera mer än en film.krank said:Men jag kommer nog bara att jämföra mig med de som, liksom mig, kör på en film varje vecka. Om jag börjar känna att jag också borde se fler filmer kommer jag bara att fastna i apatin igen och inte se något alls.
Mja, hela grejen började ju med att jag och Übereil ville se mer film och ha lite grupptryck på't. I mitt fall har jag en hylla köpta filmer jag behöver ta mig igenom. Min förmåga att hålla mig till tema eller film som bestämts av andra är alltså väldigt begränsad.chrull said:Det skulle vara betydligt mer intressant om filmen som ska ses specifierades i förväg. Eller i alla fall ett tema valdes. Annars blir det inte så mycket klubb som en tråd där folk pratar lite om en film de råkade se under veckan...
Kan vi inte ta tidningarnas system, 0-5, då? Tio steg tycker jag blir lite väl mycket.God45 said:1-10 tycker jag är bättre än 1-5. Om man har ett betyg precis i mitten kommer många välja det för att slippa välja. Har du 1-10 måste de välja antingen 5 eller 6. Alltså i den övre eller undre delen av medelmåttighet.Anchorman said:Det vore ju trevligt om alla poängsatte filmerna de ser.
Själv föredrar jag 1-5
Det är lite mycket men annars blir det så många 3:or som inte säger någonting alla... 1-6 eller funkar också för vad jag menarDnalor said:Kan vi inte ta tidningarnas system, 0-5, då? Tio steg tycker jag blir lite väl mycket.God45 said:1-10 tycker jag är bättre än 1-5. Om man har ett betyg precis i mitten kommer många välja det för att slippa välja. Har du 1-10 måste de välja antingen 5 eller 6. Alltså i den övre eller undre delen av medelmåttighet.Anchorman said:Det vore ju trevligt om alla poängsatte filmerna de ser.
Själv föredrar jag 1-5
Äh, treor säger jättemycket. Minst lika mycket som andra betyg. Medelmåttig film, tiden kändes inte bortslösad, men inget man känner för att rekommendera starkt liksom.God45 said:Det är lite mycket men annars blir det så många 3:or som inte säger någonting alla... 1-6 eller funkar också för vad jag menar
Det där är en tvåa, enligt mig.krank said:Äh, treor säger jättemycket. Minst lika mycket som andra betyg. Medelmåttig film, tiden kändes inte bortslösad, men inget man känner för att rekommendera starkt liksom.God45 said:Det är lite mycket men annars blir det så många 3:or som inte säger någonting alla... 1-6 eller funkar också för vad jag menar
Jag brukar tänka ungefär såhär:Übereil said:Det där är en tvåa, enligt mig.
Übereil
När jag väljer film är temat "konstigt".chrull said:Det skulle vara betydligt mer intressant om filmen som ska ses specifierades i förväg. Eller i alla fall ett tema valdes. Annars blir det inte så mycket klubb som en tråd där folk pratar lite om en film de råkade se under veckan...
krank said:5) Det blir inte bättre än såhär i den här genren. Vad är klockan? Ett på morgonen? Skit samma, jag måste se om den direkt.