Troberg said:Om man, som jag, inte vill binda sig till att ta en film i veckan, men ändå skulle vilja skriva om någon film då och då, borde inte det vara OK?
Ingen hindrar dig.
Troberg said:Om man, som jag, inte vill binda sig till att ta en film i veckan, men ändå skulle vilja skriva om någon film då och då, borde inte det vara OK?
krank said:Anchorman said:Det vore ju trevligt om alla poängsatte filmerna de ser.
Men vilken skala, 1-5, 1-10, 1-100?
Själv föredrar jag 1-5
Jag tycker att man får välja själv vilken skala man vill använda. =)
Übereil said:krank said:Anchorman said:Det vore ju trevligt om alla poängsatte filmerna de ser.
Själv föredrar jag 1-5
Jag tycker att man får välja själv vilken skala man vill använda. =)
Om olika skalor används så kan det vara idé att man är tydlig med vilken skala man använder. Så man vet om 5 betyder "så jävla bra" eller "helt ok".
Übereil
anth said:Är det OK att recensera flera filmer?
Übereil said:
Ja ja, det är väl inte värre än att jag recenserar det mest intressanta under veckan de veckor jag ser mer än en film.krank said:anth said:Är det OK att recensera flera filmer?
Om man gör det på olika veckor =)
En film per vecka till klubben. Vill du recensera mer får du göra det utanför =)
krank said://Krank, som egentligen inte kan låta bli att fundera på om hela grupptrycksgrejen blir svåranvänd om det plötsligt blir OK för medlemmar att skita i att se filmer eller se flera filmer samma vecka... Hela poängen med att formalisera försvinner ju.
krank said:Men jag kommer nog bara att jämföra mig med de som, liksom mig, kör på en film varje vecka. Om jag börjar känna att jag också borde se fler filmer kommer jag bara att fastna i apatin igen och inte se något alls.
chrull said:Det skulle vara betydligt mer intressant om filmen som ska ses specifierades i förväg. Eller i alla fall ett tema valdes. Annars blir det inte så mycket klubb som en tråd där folk pratar lite om en film de råkade se under veckan...
God45 said:Anchorman said:Det vore ju trevligt om alla poängsatte filmerna de ser.
Själv föredrar jag 1-5
1-10 tycker jag är bättre än 1-5. Om man har ett betyg precis i mitten kommer många välja det för att slippa välja. Har du 1-10 måste de välja antingen 5 eller 6. Alltså i den övre eller undre delen av medelmåttighet.
Dnalor said:God45 said:Anchorman said:Det vore ju trevligt om alla poängsatte filmerna de ser.
Själv föredrar jag 1-5
1-10 tycker jag är bättre än 1-5. Om man har ett betyg precis i mitten kommer många välja det för att slippa välja. Har du 1-10 måste de välja antingen 5 eller 6. Alltså i den övre eller undre delen av medelmåttighet.
Kan vi inte ta tidningarnas system, 0-5, då? Tio steg tycker jag blir lite väl mycket.
God45 said:Det är lite mycket men annars blir det så många 3:or som inte säger någonting alla... 1-6 eller funkar också för vad jag menar![]()
krank said:God45 said:Det är lite mycket men annars blir det så många 3:or som inte säger någonting alla... 1-6 eller funkar också för vad jag menar![]()
Äh, treor säger jättemycket. Minst lika mycket som andra betyg. Medelmåttig film, tiden kändes inte bortslösad, men inget man känner för att rekommendera starkt liksom.
Übereil said:Det där är en tvåa, enligt mig.
Übereil
När jag väljer film är temat "konstigt".chrull said:Det skulle vara betydligt mer intressant om filmen som ska ses specifierades i förväg. Eller i alla fall ett tema valdes. Annars blir det inte så mycket klubb som en tråd där folk pratar lite om en film de råkade se under veckan...
krank said:5) Det blir inte bättre än såhär i den här genren. Vad är klockan? Ett på morgonen? Skit samma, jag måste se om den direkt.